زنان و مردان اینستاگرام در چه بازه سنی هستند؟!

اینستاگرام به یکی از اپلیکیشن‌های پرطرفدار دنیا تبدیل شده و آمارها نشان‌دهنده حضور بیش از یک میلیارد کاربر در این شبکه اجتماعی است. اما سوال اصلی اینجاست که زنان و مردان حاضر در شبکه اجتماعی اینستاگرام در چه بازه سنی هستند؟

گسترش حضور و فعالیت کاربران در شبکه اجتماعی اینستاگرام به قدری بالا رفته که تحقیقات از تبدیل قریب‌الوقوع اینستاگرام به پرطرفدارترین شبکه اجتماعی دنیا خبر می‌دهند. اما فعالان حاضر در این شبکه متنوع بوده و دسته‌بندی‌های گوناگونی برای آن منتشر شده است که در این گزارش صرفا به بازه سنی کاربران آن می‌پردازیم.

موسسه تحقیقاتی statista در گزارشی از بازه سنی افراد حاضر در اینستاگرام خبر داد که نتایج جالبی به همراه داشته است. نکته جالب در این گزارش استفاده تقریبا برابر زنان و مردان در بازه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال است ولی در بازه‌های سنی دیگر عملا از فعالیت مردان در اینستاگرام کاسته می‌شود و تمایل این بخش از کاربران کاهش پیدا می‌کند.

به طور مثال در بازه سنی ۳۵ تا ۴۴ سال عملا ۷ درصد از مردان تمایل به استفاده از این اپلیکیشن دارند اما این آمار در بین زنان چیزی در حدود ۱۰ درصد است. در بازه‌های سنی دیگر نیز استفاده زنان از اینستاگرام چیزی در حدود ۲ برابر مردان بوده و دلیل اغلب مردان برای عدم استفاده از این اپلیکیشن، مشغله‌های روزمره و عدم جذابیت آن است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *