راه هایی برای ارتقای سرعت اینترنت وای فای

راه هایی برای ارتقای وای‌فای و افزایش سرعت اینترنت 

از گسترش‌دهنده‌های وای‌فای گرفته تا براکت‌های ساده دیواری، همیشه کاری هست که می‌توانید برای بهبود اتصال اینترنت خود در خانه انجام دهید.

چه در حال کار از خانه باشید، چه در حال تماشای نتفلیکس یا استریم بازی‌ها در توییچ، همیشه به پهنای باند بیشتری نیاز دارید.

حتی اگر اینترنت فیبر نوری گیگابایتی داشته باشید، باز هم به اینترنت سریع‌تر در خانه نیاز دارید. حذف سرعت‌های پایین و نقاط کور وای‌فای به عهده شماست. در اینجا چند راهکار برای بهبود کیفیت وای‌فای در خانه آورده شده است.

روتر

حتماً راهنماهای دیگر ما را نیز بررسی کنید، شامل راهنمای امنیتی برای شبکه وای‌فای خانگی، مشاوره‌های خرید روتر، پیشنهادهای سیستم‌های مش و روتر، همچنین توضیحات درباره Wi-Fi 6E و Wi-Fi 7، و همچنین راهنمای تجهیزات برای کار از خانه.

روتر (Router)

روتر دستگاهی است که داده‌ها را بین شبکه‌های کامپیوتری مختلف مسیریابی می‌کند. روترها معمولاً برای اتصال شبکه خانگی یا دفتر به اینترنت استفاده می‌شوند. روترهای بی‌سیم (وای‌فای) امروزی امکان اتصال دستگاه‌های مختلف به اینترنت را از طریق شبکه بی‌سیم فراهم می‌کنند. قرار دادن روتر در کمد، دیوارها و قفسه‌ها می‌تواند سیگنال وای‌فای را ضعیف کند. جابجا کردن روتر می‌تواند سرعت و پوشش انتقالات بی‌سیم را بهبود بخشد.

بهتر است روتر را در مکانی مرکزی و باز قرار دهید. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای ما را مطالعه کنید. ممکن است نیاز باشد که از کمی خلاقیت در کابل‌کشی استفاده کنید تا روتر خود را در مکان بهتری قرار دهید، اما این کار ارزش تلاش را دارد. هدف این است که دستگاه‌های اصلی شما مانند کنسول‌ها، لپ‌تاپ‌ها و غیره—تا حد امکان به روتر نزدیک باشند. دستگاه‌هایی که به پهنای باند زیادی نیاز ندارند، مانند ترموستات‌های هوشمند، لازم نیست اولویت نزدیکی فیزیکی داشته باشند.

سیستم مش (Mesh System)

سیستم مش مجموعه‌ای از دستگاه‌های شبکه‌ای است که به صورت یکپارچه با یکدیگر کار می‌کنند تا پوشش وای‌فای در کل خانه یا دفتر را افزایش دهند. در سیستم مش، چندین دستگاه (عموماً با نام “نود” شناخته می‌شوند) در نقاط مختلف محیط قرار داده می‌شوند و با یکدیگر در ارتباط هستند تا یک شبکه وای‌فای یکپارچه و بدون نقاط کور ایجاد کنند. این سیستم‌ها معمولاً برای خانه‌های بزرگ یا محیط‌هایی با موانع زیاد که سیگنال‌های وای‌فای به سختی به همه نقاط می‌رسند، مناسب هستند.

Wi-Fi 6E و Wi-Fi 7

این‌ها نسل‌های جدیدتری از فناوری وای‌فای هستند که عملکرد و سرعت بهتری نسبت به نسل‌های قبلی ارائه می‌دهند. Wi-Fi 6E نسخه بهبود یافته Wi-Fi 6 است که از باند فرکانسی ۶ گیگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند، و Wi-Fi 7 نسل بعدی وای‌فای است که به منظور افزایش سرعت، ظرفیت و کاهش تأخیر طراحی شده است.

راهنمای تجهیزات برای کار از خانه

این راهنما شامل توصیه‌ها و پیشنهادات برای تجهیزات مختلفی است که ممکن است برای کار از خانه نیاز داشته باشید، مانند لپ‌تاپ‌ها، مانیتورها، صفحه‌کلیدها، روترها و دیگر لوازم جانبی که تجربه کاری بهتری را فراهم می‌کنند.

ممکن است فراموش کنید که کابل‌ها هنوز وجود دارند! ما این موضوع را در ناممان داریم، اما باید گفت: شما نیازی به وای‌فای ندارید. اتصال باسیم به روتر شما سریع‌تر و پایدارتر از وای‌فای است و تحت تأثیر دستگاه‌ها یا ماهی‌خانه‌های بزرگ قرار نمی‌گیرد. نقطه ضعف این روش این است که محدودیت‌هایی برای مکان‌گیری دستگاه‌های شما ایجاد می‌کند و کمتر راحت است.

روتر

مودم‌ها با توجه به عملکرد و قیمتشان به طور قابل توجهی متفاوت هستند. اگر در منزل شما مناطقی وجود دارد که سیگنال Wi-Fi ضعیف یا غیر فعال است، احتمالاً نیاز به تغییر مکان یا فاصله پخش Wi-Fi خود دارید. در منازل بزرگ، بهتر است از مودم‌هایی استفاده کنید که می‌توانند با “تکرارکننده‌ها” همکاری کرده و سیگنال‌ها را در نقاط دورتری از فضای شما پخش کنند. منازل کوچک و آپارتمان‌ها معمولاً می‌توانند با سیستم‌های ساده‌تر کفایت کنند. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای خرید مودم ما را مطالعه کنید.

Wi-Fi 6 به تازگی وارد بیشتر دستگاه‌ها و مودم‌هایی که در چند سال اخیر تست کرده‌ایم، شده است و هم‌اکنون Wi-Fi 7 در انتظار عرضه است. سپس Wi-Fi 6E نیز وجود دارد. این همه چه معنایی دارد و کدام یک را باید تهیه کنید؟ راهنماهای ما برای هر کدام را مطالعه کنید: Wi-Fi 6، Wi-Fi 6E و Wi-Fi 7 برای جزئیات کامل. ما حتی به این سوال پرداخته‌ایم که آیا باید به Wi-Fi 7 ارتقا دهید؟ پاسخ کوتاه این است که در این مرحله، اگر توانایی مالی دارید، حتماً این کار را انجام دهید. Wi-Fi 7 که جانشین Wi-Fi 6E است، اتصالات سریع‌تر برای تعداد بیشتری از دستگاه‌ها فراهم می‌کند و این به معنای اینترنت سریع‌تر به طور کلی است.

 تقویت‌کننده Wi-Fi استفاده کنید
اگر تنظیمات مودم شما به نظر پیچیده می‌رسد و اگر همچنان چند دلاری به دستتان مانده است، بهتر است در یک تقویت‌کننده یا تکرارکننده Wi-Fi سرمایه‌گذاری کنید. این دستگاه‌ها به پریز دیواری متصل شده، به اینترنت بی‌سیم که توسط مودم شما ارسال می‌شود متصل می‌شوند و آن را گسترش می‌دهند.

این دستگاه‌ها (معمولاً) آسان برای نصب، استفاده و به سرعت می‌توانند مناطق بدون سیگنال Wi-Fi در منزل شما را از بین ببرند. سیگنال‌های بی‌سیم گسترده یا تکرار شده نه به اندازه سیگنال‌های مستقیم از مودم شما قوی خواهند بود، بنابراین دوباره، موقعیت‌بندی اهمیت دارد. سعی کنید این دستگاه‌ها را برای اتصال دستگاه‌هایی استفاده کنید که به حجم زیادی پهنای باند نیاز ندارند.

اخبار  اخیر وایفای۷ و روتر را مطالعه کنید.