درآمد ۱۰ میلیارد دلاری اپ استور اپل از محل فروش اشتراک برنامه‌ها در سال ۲۰۲۰

نقل از آیتی رسان بی‌تردید سهم سیستم‌عامل iOS از بازار در مقایسه با پلتفرم اندروید گوگل به میزان قابل ملاحظه‌ای کمتر است. بنابراین اکنون در ذهن برخی از کاربران احتمالا این پرسش مطرح می‌شود که چرا توسعه‌دهندگان کماکان تمایل دارند تا برنامه‌های خود را ابتدا برای سیستم‌عامل iOS منتشر نمایند.

 

به‌نظر می‌رسد که پلتفرم iOS اپل در مقایسه با اندروید بسیار سودآورتر است یا حداقل داده‌های موسسه Sensor Tower چنین فرضیه‌ای را تائید می‌کنند.

با توجه به داده‌های این موسسه به‌نظر می‌رسد که تنها در سال ۲۰۲۰ فروشگاه اپ استور اپل از طریق فروش برنامه‌های مبتنی بر حق اشتراک موفق به جذب مبلغ هنگفت ۱۰.۳ میلیارد دلار شده است. این رقم در مقایسه با درآمد ۷.۸ میلیارد دلاری کمپانی طی سال گذشته رشد ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد. درآمد سیستم‌عامل اندروید گوگل رشد ۴۲ درصدی را تجربه کرد. این رقم در مقایسه با اپل بیش‌تر است؛ اما کل مبلغ هزینه شده برای اپلیکیشن‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۰ معادل ۲.۷ میلیارد دلار بوده است.

این موضوع بدان معناست که درآمد فروشگاه اپ استور اپل از محل فروش اشتراک برنامه‌ها تقریبا ۴ برابر اندروید است. بنابراین همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ سیستم‌عامل iOS گزینه‌ای بسیار پردرآمدتر برای توسعه‌دهندگانی است که برای کسب درآمد بیش‌تر مصمم هستند. همچنین به‌نظر می‌رسد که این ارقام گزارشات مربوط به سال ۲۰۲۰ را تائید می‌کنند.

در این گزارشات اعلام شد که در دوران شیوع ویروس کرونا فروشگاه اپ استور اپل درآمد بسیار زیادی را به جیب کمپانی سرازیر نموده است. چرا که افرادی که به‌دنبال انجام کارهای جدید هستند؛ اکنون قادر به خروج از منزل و معاشرت با دیگران مطابق روال معمول نیستند.

همان‌طور که گفته شد؛ افزایش کلی درآمد از محل فروش اشتراک برنامه‌ها نشان‌دهنده مسیر جدیدی است که شرکت‌ها بایستی به سمت آن حرکت کنند. این در حالیست که مدل تجاری پیشین بر خرید یکباره اشتراک‌ دائمی برنامه‌ها متمرکز بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *