با هوش مصنوعی جدید یوتیوب، صدای خود را شبیه خواننده‌های معروف کنید!

یوتیوب درحال توسعه‌ی ابزار هوش مصنوعی جدیدی است که به شما اجازه می‌دهد مثل هنرمند موردعلاقه‌ی خود، آواز بخوانید.

هوش مصنوعی اخیراً بسیار مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از شرکت‌ها از مزایای این فناوری در خدمات و محصولاتشان استفاده می‌کنند. متا دستیار هوش مصنوعی خود را برای پیداکردن خانه ازطریق اینستاگرام، فیسبوک و واتساپ معرفی کرده و گوگل نیز چت‌بات بارد را دردسترس کاربران قرار داده و ازطرفی سری پیکسل ۸ را با تعداد زیادی قابلیت مبتنی‌بر هوش مصنوعی معرفی کرده است.

اکنون به‌نظر می‌رسد یوتیوب که بخشی از خانواده‌ی گوگل محسوب می‌شود، درحال ساخت ابزار هوش مصنوعی جدیدی است که به افراد اجازه می‌دهد صدای خود را شبیه صدای خواننده‌ی مورد نظرشان کنند. Bloomberg می‌گوید این پلتفرم با شرکت‌های موسیقی تماس گرفته تا درباره‌ی دریافت حقوق آهنگ‌ها برای آموزش ابزار هوش مصنوعی صحبت کند.

ابزار یوتیوب به کاربران اجازه می‌دهد صدای خود را شبیه صدای خواننده‌های مشهور ضبط کنند. البته شرکت‌های بزرگ موسیقی تاکنون چراغ‌سبزی نشان نداده‌اند و بحث بین دوطرف ادامه دارد. یوتیوب باتوجه به سابقه‌ی پیشروِ خود در صنعت موسیقی، برای اطمینان از استفاده‌ی قانونی از فناوری هوش مصنوعی، در این مسیر با دقت قدم برمی‌دارد.

صنعت موسیقی، هوش مصنوعی را فناوری‌ای امیدوارکننده و به‌طور همزمان تهدیدی بالقوه توصیف می‌کند. این حوزه در گذشته با چالش‌هایی مثل سرقت آثار دارای حق‌نشر توسط کاربران مواجه بود و همین عامل شرکت‌هایی مثل اسپاتیفای و یوتیوب موزیک را نسبت‌به پذیرش هوش مصنوعی محتاط کرد.

به‌هرحال، هنرمندان ظرفیت مدل‌های هوش مصنوعی را برای ارائه‌ی راهکارهای خلاقانه‌ی جدید تشخیص می‌دهند. نوازندگان و شرکت‌های موسیقی مشتاق هستند روش استفاده از آثار خود برای آموزش هوش مصنوعی را تحت کنترل داشته باشند. پس‌از انتشار آهنگی که هوش مصنوعی از همکاری Drake و The Weeknd تولید کرده بود، توجه شرکت‌های ضبط موسیقی به این فناوری به‌میزان درخورتوجهی افزایش یافت.

یوتیوب اوایل ماه جاری از قابلیت‌های جدیدی رونمایی کرد که برخی از آن‌ها از هوش مصنوعی بهره می‌برند. به‌عنوان مثال ویژگی جدید جست‌وجو با صدا یا آهنگ، از هوش مصنوعی برای تطبیق صدا با محتوای مورد نظر کاربر استفاده می‌کند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط