حل مشکل کار نکردن ایرپاد با چند روش ساده

ممکن است گاهی در هنگام استفاده از ایرپاد با مشکل مواجه شویم در این گزارش به راه حل هایی برای برطرف کردن این مشکلات پرداخته‎ایم.

به نقل از businessinsider، ایرپاد‌ها مفید هستند، مگر زمانی که به درستی کار نکنند. یک مشکل رایجی که معمولا افراد دارای ایرپاد با آن مواجه می‌شوند و رفع آن نسبتاً آسان است، این است که یک ایرپاد کار نمی‌کند، بنابراین شما فقط صدا را در گوش راست یا چپ دریافت می‌کنید.

 وقتی یکی از ایرپاد‌های شما کار نمی‌کند، این مشکل می‌تواند به دلیل باتری کم، تنظیمات نرم‌افزاری یا حتی کثیف بودن بلندگو یکی از هدفون‌ها باشد. برای حل مشکل اتصال خود، هر یک از این نکات عیب یابی را بررسی کنید تا ببینید مشکل ایرپاد شما چیست.

اتصال بلوتوث را تغییر دهید

وقتی یکی از ایرپاد‌های شما وصل نمی‌شود، اغلب هوشمندانه است که ابتدا با ساده‌ترین روش مشکل را برطرف کنید. گاهی اوقات، یک مشکل نرم افزاری وجود دارد که فقط با خاموش کردن و دوباره روشن کردن بلوتوث قابل حل است وقتی دوباره روشن شد، هر دو هدفون به طور معمول به هم متصل می‌شوند. در iPhone یا iPad خود، برنامه تنظیمات را باز کنید. روی بلوتوث ضربه بزنید و سپس دکمه بلوتوث را به سمت چپ بکشید و دوباره به راست برگردید.

باتری در یک ایرپاد دچار مشکل شده است

این اتفاق بیشتر از آنچه انتظار دارید رخ می‌دهد: باتری‌های ایرپاد شما با سرعت‌های متفاوتی تمام می‌شوند و یکی قبل از دیگری غیرقابل استفاده می‌شود به همین دلیل به نظر می‌رسد که تنها یکی از آن‌ها کار می‌کند. برای بررسی، هر دو ایرپاد را در جعبه شارژشان قرار دهید و قاب را خیلی به آیفون خود نزدیک کنید. سپس قاب را باز کنید و چند لحظه صبر کنید تا میزان باتری را ببینید. در صورت نیاز، ایرپاد را برای ۳۰ تا ۶۰ دقیقه شارژ کنید.

آیفون خود را ر‌یستارت کنید

اگر خاموش و دوباره روشن کردن بلوتوث مشکل را برطرف نکرد، ممکن است راه اندازی مجدد کل دستگاه مشکل را حل کند. تنها چند دقیقه طول می‌کشد، و گاهی اوقات پاک کردن حافظه و چند نرم‌افزار در حال اجرا تنها چیزی است که برای تعمیر صدای شما لازم است.

ایرپاد خود را تمیز کنید

این امکان وجود دارد که هر دو ایرپاد به طور معمول کار کنند، اما شما نمی‌توانید صدا را از طریق یکی از آن‌ها بشنوید، زیرا گرد و غبار روی شبکه اسپیکر جمع شده است. با چند ابزار ساده مانند پارچه بدون پرز، آب و خلال دندان، می‌توانید ایرپاد خود را تمیز کنید تا صدای کامل آن‌ها بازیابی شود.

تنظیمات صوتی ایرپاد خود را بررسی کنید

در اینجا چیزی است که اکثر مردم از آن آگاه نیستند: این امکان وجود دارد که ایرپاد خود را عمدا یا تصادفی پیکربندی (configure) کنید تا فقط صدا را در یک گوش پخش کند. برای رفع این موضوع می‌توانید تعادل استریو را در تنظیمات Accessibility دستگاه خود کنترل کنید.

۱. وارد برنامه تنظیمات شوید و Accessibility را انتخاب کنید.

۲. در بخش Hearing، روی Audio/Visual ضربه بزنید.

۳. در قسمت Balance، slider position را بررسی کنید. اگر روی حد وسط نیست، آن را به عقب بکشید تا صدای متعادل بازیابی شود.

مطمئن شوید که گوشی شما آخرین به روز رسانی‌ها را دارد

همیشه ممکن است ایرپاد شما با یک نقص نرم افزاری مواجه شود که می‌تواند با آخرین به روز رسانی iOS برطرف شود.

ایرپاد خود را دوباره جفت کنید

اگر هیچ یک از راه‌حل‌های بالقوه تاکنون برای شما کارساز نبوده است، ممکن است مشکلی در نحوه اتصال ایرپاد شما به دستگاه وجود داشته باشد، ایرپاد خود را به شرایط کارخانه برگردانید و دوباره آن را وصل کنید.

. ایرپاد را در جعبه خود قرار دهید و مطمئن شوید که شارژ شده است.

۲. برنامه تنظیمات را روشن کنید و روی بلوتوث ضربه بزنید.

۳. ایرپاد را در لیست دستگاه‌های خود پیدا کنید و روی i در سمت راست ضربه بزنید.

۴. روی Forget This Device ضربه بزنید و با ضربه زدن روی Forget Device در پنجره پاپ آپ تأیید کنید که می‌خواهید این کار را انجام دهید.

۵. دکمه پشت قاب ایرپاد را حدود ۱۵ ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا چراغ وضعیت به رنگ سفید و زرد چشمک بزند. سپس دکمه را رها کرده و دستورالعمل‌های اتصال ایرپاد را به آیفون خود دنبال کنید.

برای پشتیبانی به اپل مراجعه کنید

اگر هیچ یک از این نکات عیب‌یابی جواب نداد، به احتمال زیاد مشکل چیزی نیست که بتوانید با بر طرف کردن مشکلات نرم افزاری یا تمیز کردن بلندگو آن را حل کنید ممکن است یک مشکل سخت‌افزاری وجود داشته باشد. در این صورت، باید با پشتیبانی اپل تماس بگیرید تا ببینید آیا ایرپاد شما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد یا نیاز ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دوره آموزشی MTCNA

مطالب مرتبط