اخبار قدیمی

جمینای لایو رقیب OpenAI معرفی شد

جزئیات معرفی جمینای لایو

 

گوگل در مراسم رونمایی از گوشی‌های سری پیکسل ۹، با معرفی دستیار صوتی جدید خود به نام جمینای لایو ، موج تازه‌ای از رقابت را با OpenAI و اپل آغاز کرد. این دستیار صوتی، بخشی از سرویس هوش مصنوعی Gemini است و قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را به رخ می‌کشد.

جمینای لایو که برای کاربران سرویس جیمینای ادونس ارائه می‌شود، امکانات جذابی مشابه با ویس‌چت ChatGPT دارد. کاربران می‌توانند صدای دلخواه خود را برای دستیار انتخاب کنند و به راحتی با آن گفتگو کنند. حتی این امکان وجود دارد که بدون نیاز به فشار دادن دکمه یا گفتن فرمان خاصی، مکالمه را قطع کنید یا در میان صحبت‌های دستیار پاسخ دهید. همچنین، اگر مکالمه نیمه‌کاره ماند، می‌توانید در زمان دیگری آن را ادامه دهید. جمینای لایو حتی در پس‌زمینه و در حالت قفل بودن گوشی نیز فعال است و گوگل گفته که این دستیار صوتی می‌تواند همزمان با پخش ویدیو، محتوای آن را درک کند.

این سرویس از امروز برای کاربران اندروید فعال می‌شود و در ابتدا تنها زبان انگلیسی را پشتیبانی می‌کند. اما گوگل وعده داده که در هفته‌های آینده زبان‌های بیشتری به جمینای لایو اضافه خواهد شد و کاربران iOS هم به زودی از این قابلیت بهره‌مند خواهند شد.

درباره تکنولوژی بیشتر بخوانید :

بزرگترین پهباد باری جهان

نسل پنجم چت جی پی تی در راه است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا