تیزر توییتری گوگل به زمان معرفی نسخه‌ی جدید Wear OS اشاره دارد

درحالی‌که انتظار می‌رود امروز در رویداد I/O  گوگل از محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متنوعی رونمایی شود، گوگل در تیزری به ساعت برگزاری کنفرانس خبری و معرفی نسخه‌ی جدید Wear OS اشاره کرده است.

انتظار می‌رود از امروز، ۲۸ اردیبهشت، رویداد بزرگ I/O گوگل برگزار شود و تا ۳۰ اردیبهشت ادامه داشته باشد. رویداد I/O میزبان اتفاقات بزرگی خواهد بود که شامل رونمایی از اندروید ۱۲ و گجت‌های گوگل از جمله پیکسل باد سری A می‌شود؛ اما برنامه‌های گوگل تنها به موارد ذکرشده ختم نخواهد شد.

گوگل با انتشار تیزری در صفحه‌ی رسمی توییتر خود به زمان برگزاری کنفرانسی اشاره کرده است؛ رویدادی که محل رونمایی از نسخه‌ی جدید Wear OS خواهد بود. GSMArena با پوشش این تیزر، گزارش داده است که گوگل پس از خرید فیت‌بیت، برنامه‌های خود در زمینه‌ی گجت‌های پوشیدنی هوشمند را گسترش داده و می‌خواهد سهم بیشتری از بازار گجت‌های پوشیدنی و دستبند سلامت به دست آورد.

با نگاهی به شایعات و گزارش‌ها می‌توان گفت معرفی نسخه‌ی به‌روزشده از Wear OS تنها اتفاق کنفرانس گوگل نخواهد بود؛ بلکه گفته می‌شود معرفی محصولاتی از جمله پیکسل واچ تا دستاوردهای جدید فیت‌بیت نیز بخشی از کنفرانس خبری گوگل خواهند بود.

چندی پیش گزارشی منتشر شد که سامسونگ به‌ احتمال زیاد یکی از شرکت‌هایی است که از نسخه‌ی جدید Wear OS گوگل استفاده خواهد کرد. در حال حاضر سامسونگ برای محصولات خود از سیستم‌عامل تایزن استفاده می‌کند؛ اما به کار گرفتن سیستم‌ عامل جدید گوگل برای گجت‌های پوشیدنی به نفع هر دو شرکت خواهد بود. در واقع شرکت کره‌ای منابع بسیار کمتری صرف توسعه‌ی سیستم‌عامل خواهد کرد و گوگل می‌تواند از طریق افزایش تعداد کاربران Wear OS به درآمد قابل توجهی برسد.

سامسونگ با استفاده از Wear OS تنها به هماهنگ‌سازی آن با محصولات خود نیاز خواهد داشت و می‌تواند از منابعش در زمینه‌های دیگر استفاده کند. چنین اتفاقی برای کاربران محصولات سامسونگ نیز خوشایند خواهد بود؛ زیرا می‌توانند به اپلیکیشن‌های بیشتری دست یابند. درهرصورت باید صبر کرد و دید گوگل در کنفرانس خبری خود چه غافلگیری‌هایی برای علاقه‌مندان به محصولات این شرکت تدارک دیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *