توییتر ویژگی زیرنویس خودکار را به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار داد

توییتر برای تمام کاربران خود در نسخه اندروید، iOS و وب ویژگی «زیرنویس خودکار» ویدیوها را فعال کرد که هم اکنون از بیشتر زبان‌های دنیا پشتیبانی می‌کند.

حساب رسمی این شبکه اجتماعی در توییتر به صورت رسمی از این ویژگی رونمایی کرد و با ارائه یک ویدیو نحوه نمایش زیرنویس‌ها را نیز نشان داد. ظاهرا ویژگی زیرنویس توییتر هم اکنون از بیش از ۳۰ زبان جهان از جمله انگلیسی، اسپانیایی، ژاپنی، عربی، تایلندی، چینی، هندی و بسیاری دیگر پشتیبانی می‌کند.

در گوشی‌های موبایل، زیرنویس‌ها به صورت خودکار در ویدیوهای بدون صدا ظاهر خواهند شد. با این وجود کاربران همچنین می‌توانند نمایش آن‌ها را به صورت دائم فعال کنند تا همچنان حتی پس از افزایش صدا نیز قبل مشاهده باشند.

ویژگی زیرنویس خودکار ویدیوها در توییتر

توییتر در هفته‌های گذشته در حال آزمایش نحوه نمایش فید کاربران به صورت عمودی بود که ویژگی زیرنویس خودکار در این طراحی می‌توانید مفید واقع شود. در این حالت، تب Explore اپلیکیشن شبیه به تیک‌تاک خواهد شد و به صورت پیشنهادی، محتوایی مانند ویدیوها را نشان خواهد داد.

وجود ویژگی زیرنویس خودکار علاوه بر اینکه برای افراد ناشنوا بسیار مفید خواهد بود، برای کاربران عادی و در شرایطی که نمی‌توانند محتوایی را با صدای بلند تماشا کنند و به هدفون دسترسی ندارند نیز می‌تواند مفید باشد.

نکته مهم دیگری که باید با آن توجه کرد، این است که فقط ویدیوهایی که جدید آپلود شده‌اند، از ویژگی زیرنویس خودکار بهره خواهند برد. با این وجود در ویدیوهای قدیمی زیرنویس نمایش داده نمی‌شود و به نظر نمی‌رسد که در آینده نیز توییتر برای آن‌ها برنامه‌ای داشته باشد. همچنین هنوز هیچ روش مشخصی برای گزارش زیرنویس‌ها نادرست یا نامناسب در دسترس کاربران قرار داده نشده است. با این حال توییتر توضیح می‌دهد که همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود ویژگی‌های خود است.

توییتر در گذشته از ایجاد دو تیم جدید برای بهبود قابلیت دسترس پذیری خود خبر داده بود که در نهایت موفق شدند قابلیت زیرنویس خودکار را برای توییت‌های صوتی فراهم کنند. توییتر همچنین در جهت بهبود قابلیت‌ها خود، ویژگی زیرنویس خودکار را در سرویس Spaces نیز فعال کرده بود.

 

منبع: زوم ایت

دوره آموزشی مجازی سازی

مطالب مرتبط