توییتر به قابلیت حذف دنبال‌کنندگان بدون مسدود کردن آن‌ها مجهز شد

کاربران نسخه وب پلتفرم توییتر حالا بدون نیاز به بلاک کردن می‌توانند به حذف فالوورها اقدام کنند. این شبکه اجتماعی از ماه گذشته آزمایش این ویژگی را شروع کرده بود و حالا آن را در اختیار همه کاربران نسخه وب قرار داده است.

برای استفاده از این ویژگی که با عنوان «بلاک نرم» شناخته می‌شود، کافیست به صفحه پروفایل خود بروید و روی بخش دنبال‌کنندگان کلیک کنید. سپس از منوی سه نقطه‌ای که در کنار اسم هر دنبال‌کننده دیده می‌شود، روی گزینه Remove this follower بزنید. نکته جالب اینجاست که این اتفاق به اطلاع دنبال‌کنندگان شما نمی‌رسد.

فرق بلاک نرم با بلاک معمولی این است که در بلاک نرم مخاطب می‌تواند به پروفایل شما دسترسی داشته باشد و توییت‌هایتان را بخواند یا برایتان پیام خصوصی بفرستد، اما توییت‌های شما دیگر در فید آن‌ها به نمایش در نمی‌آید. بنابراین در این روش مخاطب در صورت تمایل دوباره می‌تواند شما را دنبال کند.

با این روش به شکلی آسان‌تر می‌توانید مخاطبان را از پیگیری پست‌های خود منصرف کنید. قابلیت حذف دنبال‌کننده بخشی از تلاش توییتر برای کاهش میزان آزار و اذیت در این پلتفرم است. در روش قبلی بلاک کردن افراد باعث می‌شد حس انتقام‌جویی در آن‌ها به وجود بیاید، ولی با این راهکار می‌توانید بی‌سروصدا کاری کنید که توییت‌های شما در فید آن‌ها نمایش داده نشود.

توییتر با این قابلیت می‌خواهد به کاربران اجازه دهد کنترل بیشتری روی این شبکه اجتماعی داشته باشند. این شرکت چندی پیش آزمایش قابلیت جدید Safety Mode را آغاز کرد که اکانت‌های خاطی را به‌صورت موقت مسدود می‌کند. با این حال، هنوز نمی‌دانیم که این ویژگی چه زمانی به‌صورت گسترده‌تر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

توییتر همچنین به‌تازگی از آزمایش قابلیتی خبر داده که برای اطلاع‌رسانی درباره مکالمه‌های جنجالی استفاده می‌شود. این قابلیت به درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند از مکالمات جنجالی فاصله بگیرند و درگیر اخبار استرس‌زا نباشند.

منبع:Digiato

آموزش دوره شبکه 

مطالب مرتبط