تلگرام باقابلیت جدید ایموجی‌ ها و تنظیمات بیشتر برای حریم خصوصی بروزرسانی شد

آپدیت جدیدی برای تلگرام منتشر شد که در این آپدیت تلگرام با اضافه کردن بسته ایموجی‌ دسترسی می‌دهد که مشخص کنید چه کسانی می‌توانند برای شما پیام های صوتی نیز ارسال کنند.

در تابستان امسال اپلیکیشن تلگرام از  آستانه‌ ۷۰۰ میلیون  کاربر‌ فعال‌ نیز عبور کرد  و اکنون در آپدیت جدیدی که منتشر کردن  از پلتفرم ایموجی‌های متحرک‌ در قسمت نوشته‌ها و کپشن‌ها ، بسته های ایموجی سفارشی ، قابلیت‌ اضافه شدن اهدای اشتراک پریمیوم به دیگر کاربران‌ و تنظیمات حریم‌ خصوصی‌ جدید برای پیام‌‌های‌ صوتی را نیز معرفی کرد . گویا شرکت اپل مخالف‌ منتشر کردن قابلیت‌ ایموجی‌های متحرک‌ در این اپلیکیشن‌ بوده.

تلگرام در بروزرسانی جدیدی که منتشر کرد یک  پلتفرم باز را برای ایموجی راه اندازی کرده که هرکسی   خواست می‌تواند بسته مخصوص ایموجی خودش را دانلود نماید.

تلموجی تلگرام

مخالفت اپل با تلموجی تلگرام

« پاول دوروف » ، مدیرعامل اپلیکیشن تلگرام در پستی‌ در کانال‌ خود‌ نوشت  که اپل خواستار‌ پاک کردن ویژگی ایموجی‌های متحرک‌ از این نرم افزار شده بود، زیرا ادعا داشت که یکی از بسته ها را  از ایموجی‌های iOS کپی گرفته است و منحصرا  انیمیشن‌ آن به وسیله تلگرام ساخته‌ شده‌ است‌. اکنون اگرچه‌ آپدیت کردن  این پیام‌رسان با اپ استور تایید‌ شده، ولی خبری‌ از بسته های ایموجی مربوط به آن وجود ندارد.

حالا وقتی که در حال نوشتن یک پیام می باشید،لامت استیکرها به ایموجی تبدیل‌ می‌شوند و با لمس‌ کردن آن قادر خواهید بود پنل بازشده  ایموجی‌ها را باز نمائید . به اضافه اینکه، حالا کلیه بسته ها در قسمت پیشنهادها حضور‌ پیدا‌ می‌کند و به طورمثال با میانبرهایی همانند smile : یا lol : که قادر خواهید بود تا به ایموجی‌های مربوطه دسترسی داشته باشید . باید گفت که فقط‌ کاربران‌ پریمیوم قادر هستند از تلموجی‌ها استفاده‌ نمایند . خیلی از ایموجی‌های سفارشی محبوب‌ به‌صورت تعاملی طراحی‌ شده‌ است تا وقتی‌ که آن‌ها را در چت‌ شخصی  ارسال کردید ، بتوانید با تپ کردن‌ روی آن افکت تمام‌ صفحه‌  آن‌ها را فعال‌ نمائید.

 

پنل استیکر در iOS شکل جدیدی را پیدا‌ کرده و زبانه‌‌های‌ مختلفی‌ برای استیکر ، گیف‌ و ایموجی‌ را دارد‌ . این ورژن در واقع‌ اکنون مشابه اندروید ، دسکتاپ و وب شده‌ . تلگرام از نظر‌ حریم‌ خصوصی‌ هم اکنون تنظیمات جدیدی را اضافه کرده است که به کاربر‌ اجازه‌ می‌دهد مشخص نماید  چه کسانی می‌توانند برای او پیغام صوتی یا ویدیویی ارسال نمایند . این طبقه‌بندی شامل‌ کل ، مخاطبین ، یا هیچ‌کس خواهد بود . البته‌ این قابلیت‌ هم قبیل دیگر تنظیمات حریم‌ خصوصی‌ می‌تواند استثنا‌هایی‌ را داشته باشد.

همچنین تلگرام  قابلیتی را نیز فراهم‌ کرده است که تا کاربران‌ بتوانند به هم دیگه اشتراک ۳ ، ۶ یا ۱۲ ماهه پریمیوم هدیه بدن. برای خریداری اشتراک پریمیوم این پیام‌رسان کافی است که به ربات PremiumBot@ بروید تا به گزینه هدیه‌ دادن‌ این اشتراک‌ها دسترسی داشته باشید.

 

تلگرام در بروزرسانی جدیدی که منتشر کرده است  چند ایموجی دیگر را با جلوه‌‌های‌ تمام‌ صفحه‌ به شکل تعاملی کرده است‌ . برای مشاهده‌ کردن افکت این ایموجی‌ها کافی‌ است  که فقط یکی از این استیکر ها را 🍌🤨⚡️💔🏆😐 در چت‌ شخصی خود‌ ارسال نمایید  و به روی آن کلیک کنید، این ایموجی‌ها نیز اکنون به عنوان ری‌اکشن هم به‌صورت ویژه برای تلگرام پریمیوم منتشر شده است.

منبع:digito

مطالب مرتبط