تلاش نافرجام برای قتل اینترنت؛ برنامه منفجر کردن دیتاسنتر آمازون برملا شد

به نقل از دیچیاتو مقامات FBI مدعی دستگیری شهروندی از ایالت تگزاس آمریکا شده‌اند که قصد داشته دیتاسنتر سرویس‌های وب آمازون (AWS) در ویرجینیا را منفجر کند. هدف اصلی او از این حمله، از کار انداختن بخش عمده‌ای از اینترنت و فعالیت ادارات دولتی آمریکا بوده است.

به گفته مقامات نیروی پلیس، دیتاسنترهای آمازون به یکی از اهداف حملات گروه‌های تندرو تبدیل شده‌اند. وب‌سایت «ورایتی» در گزارشی می‌گوید FBI یکی از شهروندان ایالت تگزاس به نام «سِت ارون پندلی» را بازداشت و به برنامه‌ریزی برای منفجر کردن دیتاسنترهای آمازون در ویرجینیا متهم کرده است.

پندلی ظاهرا به یکی از ماموران مخفی پلیس گفته بود که می‌خواهد با مواد منفجره دیتاسنترهای آمازون را از بین ببرد. او به‌زعم خود می‌خواست با این کار بخش عمده‌ای از اینترنت و سازمان‌های فدرالی را «بکُشد» که باور داشته بخشی از الیگارشی ایالات متحده آمریکا هستند.

وزارت دادگستری آمریکا پندلی را به عنوان یک تندروی محلی معرفی کرده. او می‌گوید در ناآرامی‌های حمله به ساختمان کنگره در تاریخ ۶ ژانویه هم حضور داشته. ظاهرا FBI اولین بار زمانی متوجه تصمیم او برای انفجار دیتاسنترهای آمازون می‌شود که شخصی از اظهارنظرهای تهدیدآمیز پندلی در یک انجمن گفتگوی آنلاین شبه-نظامیان خبر می‌دهد. او انتظار داشته که در این حمله شاهد تلفات جانی هم باشد

 

پندلی حالا با رای دادگاه می‌تواند تا ۲۰ سال راهی زندان شود. آمازون در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرده که امنیت دیتاسنترهای خود را بسیار جدی گرفته است.

این اتفاق به ما یادآوری می‌کند که اینترنت تا چه اندازه به «خدمات وب آمازون» یا AWS وابسته است و یک حمله موفقیت‌آمیز به این دیتاسنترها تا چه اندازه می‌تواند پیامدهای جدی و خطرناکی به همراه داشته باشد. پیش‌تر دیده بودیم که مشکلات دیتاسنترهای این شرکت چگونه سرویس‌هایی به بزرگی سرویس‌های شرکت ادوبی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

اگر حمله پندلی به دیتاسنترهای آمازون موفق می‌بود، نه فقط کار سازمان‌های فدرال بلکه کار بسیاری از مردم مختل می‌شد. به‌علاوه، حالا با توجه به آگاهی تندروها نسبت به اهمیت دیتاسنترها به عنوان شاهراه‌های اصلی اینترنت می‌توانیم درک کنیم که حفظ امنیت فیزیکی این مراکز تا چه اندازه می‌تواند مهم باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *