تعداد کاربران جهانی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ۱۰۰ هزار نفر رسید

مدیرعامل اسپیس ایکس، ایلان ماسک در توییتی اعلام کرده که این کمپانی تا به امروز توانسته ۱۰۰ هزار ترمینال استارلینک بفروشد و حالا در ۱۴ کشور سرویس می‌دهد.

طبق برداشتی که از این توییت ماسک می‌شود، استارلینک تنها در مدت ۳ هفته توانسته ۱۰ هزار مشترک جدید جذب کند. در اوایل مرداد ماه اسپیس ایکس از رسیدن تعداد کاربران استارلینک به ۹۰ هزار نفر خبر داده بود.

اسپیس ایکس از طریق پروژه استارلینک و هزاران ماهواره اینترنت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در اواخر سال ۲۰۲۰ این کمپانی شروع به عرضه سرویس بتای استارلینک کرد. هزینه ماهانه این سرویس ماهانه ۹۹ دلار است، البته باید کیت آن را با هم با هزینه ۴۹۹ دلار تهیه کنید. کیت این سرویس شامل ترمینال کاربر یا همان دیش، روتر وای فای، منبع تغذیه، کابل‌ها و تجهیزات نصب دیش می‌شود.

اسپیس ایکس با ارسال بیش از ۱۷۰۰ ماهواره به فضا به چنین تعداد کاربری دست پیدا کرده و می‌خواهد در آینده تعداد آن‌ها را بطور چشمگیری افزایش دهد و به نزدیک ۳۰ هزار ماهواره برساند.

اسپیس ایکس با اینکار می‌تواند اینترنت را با سرعت بالا و تاخیر کم در اختیار کاربران سراسر جهان قرار دهند، البته اسپیس ایکس باید از کشور مقصد مجوزهای لازم را دریافت کند. علاوه بر این، افزایش تعداد ماهواره‌ها خطر رویارویی‌های نزدیک را افزایش می‌دهد.

استارلینک یک پروژه بزرگ با هزینه‌های میلیارد دلاری است که انتظار می‌رود در همین ماه یعنی شهریور به پوشش جهانی برسد.

اسپیس ایکس در کنار ارائه اینترنت به کاربران خانگی، می‌خواهد آن را در اختیار مسافران هواپیماها، کامیون‌ها و کشتی‌ها هم قرار دهد. میانگین سرعت جهانی استارلینک از ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه عبور کرده و سرعت آن در کشورهای اروپایی از اینترنت ثابت بیشتر است.

ایلان ماسک قبلا گفته بود تا یکسال آینده تعداد کاربران استارلینک از نیم میلیون نفر فراتر می‌رود که با توجه به سرعت بالای رشد این سرویس، انتظار می‌رود چنین هدفی به واقعیت تبدیل شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *