تسلا از نسل دوم ربات انسان‌نمای «Optimus» رونمایی کرد+ویدیو

نسل دوم Optimus نسبت به نسل اولیه خود ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر، ۳۰ درصد سریع‌تر، بسیار نرم‌تر و توانمندتر شده است.

تسلا از نسل دوم ربات انسان‌نمای خود که «اپتیموس» (Optimus) نام دارد، رونمایی کرد. نسل دوم Optimus نسبت به نسل اولیه خود ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر، ۳۰ درصد سریع‌تر، بسیار نرم‌تر و توانمندتر شده است و همچنین نحوه حرکت آن اکنون بیشتر شبیه به انسان‌ها به‌نظر می‌رسد. تسلا همچنین در نسل جدید ربات خود از دست‌ها و پاهای جدیدی استفاده کرده است.

نسل دوم ربات انسان‌نمای تسلا در گردن خود دارای دو درجه آزادی بیشتر است که این امر باعث بهبود حرکات سر آن می‌شود. همچنین علاوه بر افزایش آزادی عمل و سرعت دست‌های جدید این ربات، روی تمام انگشتان آن از حسگرهای لمسی استفاده شده است تا امکان دستکاری ماهرانه‌تر اشیا را داشته باشد. حساب رسمی تسلا Optimus در شبکه اجتماعی X ویدیویی را به اشتراک گذاشته است که نسل جدید این ربات انسان‌نما را معرفی می‌کند.

 

نسل دوم ربات اپتیموس تسلا

ازجمله دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این ربات می‌توان به کاهش وزن ۱۰ کیلوگرمی، بهبود هندسه پاهای آن، بخش‌های مفصلی جدید انگشتان پا و پیشرفت‌های فنی دیگر اشاره کرد که تمام آن‌ها باعث شده‌اند سرعت این ربات افزایش پیدا کند.

ربات تسلا در این ویدیو با وجود سنسورهایی که در انگشتان خود دارد، به‌راحتی می‌تواند یک تخم‌مرغ را بلند کرده و در ظرف مخصوص آن قرار دهد. همچنین در پایان ویدیو، نسل دوم Optimus درحال انجام حرکات رقصی شبیه به ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، است.

به‌طور کلی، ربات تسلا اکنون بسیار ساده‌تر و انسان‌نما‌تر به‌نظر می‌رسد، حرکات آن با نرمی بیشتری انجام می‌شود و همچنین بهتر از قبل می‌تواند تعادل خود را حفظ کند.

اولین‌بار در سال ۲۰۲۱، تسلا از ربات انسان‌نمای «اپتیموس» خود رونمایی کرد و در آن زمان ادعا شده بود که این ربات روزی می‌تواند «کارهای خطرناک، تکراری و خسته‌کننده» انسان‌ها را انجام دهد. سپس در سپتامبر سال ۲۰۲۲ نمونه اولیه این ربات به نمایش گذاشته شد و از آن زمان تاکنون ویدیوهای مختلفی از قابلیت‌های آن – که شامل مرتب‌کردن اشیا و راه‌رفتن می‌شود – منتشر شده است. همچنین ایلان ماسک هفته گذشته گفت که ربات انسان‌نمای تسلا احتمالاً سال ۲۰۲۴ می‌تواند اسلحه به دست بگیرد.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط