ترفند گوگل برای افزایش سرعت کروم در ویندوز

گوگل راهی برای افزایش قابل توجه عملکرد مرورگر کروم خود پیدا کرده است که به گفته او به کاربران اجازه می‌دهد تا افزایش سرعت بسیاری را در مرورگر کروم خود شاهد باشند.

در یک پست وبلاگی که توسط توسعه‌دهنده کروم، دیوید بینونو نوشته شده است، این شرکت ادعا می‌کند که از زمان اجرای تغییرات، کروم در هنگام راه‌اندازی ۸.۵% تا ۲۵.۸% سریع‌تر شده است، ۳.۱% حافظه GPU کمتری استفاده می‌کند، همچنین ۲۰.۴% رندر کمتر، به همراه ۴.۵٪ کاهش در خرابی رندر. و البته ۳.۰٪ بهبود در تاخیر ورودی اول و همچنین ۶.۷٪ بهبود در تاخیر لود محتوا از جمله دیگر ارتقا‌های کروم هستند.

توسعه دهندگان این مرورگر از همان روشی که قبلاً در تب کروم استفاده می‌کردند بهره گرفته‌اند. وقتی تب‌ها استفاده نمی‌شوند ‌(در دید مستقیم کاربر نیستند)، رندر نشده و در توان محاسباتی صرفه‌جویی می‌شود که باعث می‌شود کل مرورگر سریع‌تر کار کند.

پنجره‌های پنهان و غیرشفاف

با این حال، هنگام تلاش برای اعمال همان منطق در کل پنجره کروم، چند مشکل پیش آمد. سیستم عامل راه مستقیمی برای یافتن اینکه چه زمانی یک پنجره به طور کامل توسط پنجره‌های دیگر پوشانده شده است، ارائه نمی‌دهد. پوشاندن یک پنجره کروم با پنجره دیگر چندان مشکل نیست، اما سایر پنجره‌ها (برنامه‌ها، کاوشگر فایل و غیره) یک چالش هستند.

چیزهایی که این موضوع را پیچیده‌تر می‌کنند، تنظیمات چند مانیتور، دسکتاپ مجازی، پنجره‌های غیرشفاف و پنجره‌های پنهان است. Bienvenu توضیح می‌دهد: «این کار باید با دقت زیادی انجام شود، زیرا اگر تصمیم بگیریم که پنجره‌ای را مسدود کنیم، در حالی که در واقع برای کاربر قابل مشاهده است، ناحیه‌ای که کاربر انتظار دارد محتوای وب را ببیند، سفید خواهد بود». ما همچنین نمی‌خواهیم در حین انجام محاسبه انسداد، رشته رابط کاربری را مسدود کنیم، زیرا این امر می‌تواند سرعت پاسخگویی کروم را کاهش دهد و تجربه خوش‌آیندی را برای کاربر رقم نزند.»

پس از سه سال آزمایش، توسعه دهندگان کروم پروژه Native Window Occlusion را ارائه کردند که راه اندازی مرورگر را تا ۲۵٪ بهبود بخشید.

منبع:Itresan

آموزش دوره +Network

مطالب مرتبط