اخبار جدیدتکنولوژیکسب و کار

اشاره ترامپ به رقابت با چین بر سر بیت کوین

اشاره ترامپ به رقابت با چین

نشویل، تنسی، ۲۷ ژوئیه (رویترز) – دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، روز شنبه در یک کنفرانس بیت‌کوین اظهار داشت که ایالات متحده باید در این بخش تسلط یابد وگرنه چین این کار را خواهد کرد. این حرکت جدید او برای جلب حمایت از طرفداران ارزهای دیجیتال است که پکن آن را محدود کرده و او قبلاً آن را به عنوان “کلاهبرداری” رد کرده بود.
در سخنرانی خود در کنوانسیون بیت‌کوین ۲۰۲۴ در نشویل، ترامپ خود را به عنوان نامزد حامی ارزهای دیجیتال مطرح کرد و پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۵ نوامبر گفت که او ایالات متحده را به رهبر جهانی ارزهای دیجیتال تبدیل خواهد کرد و مقررات دوستانه‌تری نسبت به نامزد احتمالی دموکرات، معاون رئیس‌جمهور کمالا هریس، اتخاذ خواهد کرد.

حزب جمهوری‌خواه وعده داده است که مقررات کمتری برای ارزهای دیجیتال وضع خواهد کرد و ترامپ تلاش‌های دموکرات‌ها برای تنظیم این بخش را مورد انتقاد قرار داده است.


ترامپ گفت: “اگر ما فناوری کریپتو و بیت‌کوین را نپذیریم، چین و سایر کشورها این کار را خواهند کرد. آنها تسلط خواهند یافت و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم چین تسلط پیدا کند. آنها همین حالا هم بیش از حد پیشرفت کرده‌اند.”
چین بر روی ارزهای دیجیتال سخت‌گیری کرده و کنترل‌های شدیدی بر حرکت سرمایه در مرزهای خود دارد. با این حال، مردم همچنان قادر به معامله توکن‌هایی مانند بیت‌کوین در صرافی‌های ارزهای دیجیتال هستند و سرمایه‌گذاران چینی می‌توانند حساب‌های بانکی خارجی باز کنند تا دارایی‌های دیجیتال خریداری کنند.

ترامپ گفت که او یک شورای مشورتی ریاست‌جمهوری برای ارزهای دیجیتال تأسیس خواهد کرد و یک «ذخیره» ملی بیت‌کوین ایجاد خواهد کرد، با استفاده از ارزهای دیجیتالی که دولت ایالات متحده در حال حاضر در اختیار دارد و عمدتاً در نتیجه اقدامات اجرایی قانون به دست آمده است.
ترامپ گفت: “هرگز بیت‌کوین خود را نفروشید. اگر من انتخاب شوم، سیاست دولت من این خواهد بود که ایالات متحده آمریکا ۱۰۰٪ از بیت‌کوین‌هایی که دولت ایالات متحده در حال حاضر در اختیار دارد یا در آینده به دست خواهد آورد را نگه دارد.”

ترامپ افزود که او دوست دارد استخراج بیت‌کوین توسط شرکت‌های آمریکایی گسترش یابد، هرچند در سال ۲۰۲۱ ارز دیجیتال را «کلاهبرداری» خوانده بود.
قیمت بیت‌کوین پس از سخنرانی ترامپ ابتدا کاهش یافت، اما سپس بهبود یافت و آخرین قیمت آن ۰.۹۴٪ افزایش یافته و به ۶۸،۱۸۲ دلار رسید.
ترامپ همچنین تأکید کرد که او حکم راس اولبریخت، که به دلیل ایجاد و اداره وبسایت سیلک رود در حال گذراندن حبس ابد است، را خواهد بخشید. این وبسایت به کاربران امکان خرید و فروش مخفیانه مواد مخدر و دیگر محصولات غیرقانونی را می‌داد.

ترامپ گفت زمان سپری شده توسط اولبریخت «کافی» بوده و جمعیت با تشویق و شعار «آزاد کنید راس» واکنش نشان دادند.
کشورهای سراسر جهان، از جمله ایالات متحده، نگرانی‌هایی را ابراز کرده‌اند که ارزهای دیجیتال خصوصی و بسیار ناپایدار می‌توانند کنترل دولت بر سیستم‌های مالی و پولی را تضعیف کنند، خطر سیستماتیک را افزایش دهند، به ترویج جرایم مالی کمک کنند و به سرمایه‌گذاران آسیب برسانند.
حامیان دارایی‌های دیجیتال می‌گویند که کاربران ارزهای دیجیتال در این دوره انتخاباتی به نیروی سیاسی در حال رشد تبدیل شده‌اند، هرچند مشخص نیست که چند نفر از کاربران در اولویت‌های رأی‌دهی خود، کریپتو را نسبت به مسائل دیگر در اولویت قرار می‌دهند.

برخی از حامیان کریپتو از ترامپ حمایت می‌کنند و هرگونه اقدام ایالات متحده برای ایجاد یک ذخیره ملی بیت‌کوین احتمالاً به عنوان یک گام بزرگ برای مشروعیت بخشیدن به ارز دیجیتال تلقی خواهد شد.
جک مالرز، مدیرعامل اپلیکیشن جهانی بیت‌کوین استرایک، به رویترز گفت که پیشنهاد ترامپ برای ایجاد یک ذخیره استراتژیک بیت‌کوین یک «رأی اعتماد باورنکردنی» است.
در همین حال، مدیران کریپتو از اقدامات اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار تحت ریاست‌جمهوری جو بایدن ناراضی هستند.
این آژانس ادعا کرده است که چندین شرکت کریپتو، از جمله کوین‌بیس و بایننس، تجارت دارایی‌های دیجیتال را بر روی پلتفرم خود تسهیل می‌کنند که باید به عنوان اوراق بهادار ثبت می‌شدند، که این شرکت‌ها این ادعا را رد می‌کنند.

گروهی متشکل از نزدیک به ۳۰ قانون‌گذار و نامزد کنگره دموکرات روز شنبه در نامه‌ای به کمیته ملی دموکرات و کمالا هریس، از آنها خواستند که رویکردی «مستقبلی» نسبت به دارایی‌های دیجیتال اتخاذ کنند.
آنها نوشتند: «از منظر انتخاباتی، فناوری‌های کریپتو و بلاکچین تأثیر زیادی در تضمین پیروزی‌ها در تمام مراحل انتخابات دارند.»

درباره  المپیک ۲۰۲۴ و هوش مصنوعی بیشتر بدانید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا