بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر اندروید لانچرهای آیفون را دانلود کرده اند تا طعم iOS را بچشند!

لانچرهای آیفون با عبور از رقم ۱۰۰ میلیون دانلود در گوگل پلی، میل روزافزون کاربران اندروید به استفاده از پلتفرم iOS را نشان می‌دهند. 

یکی از تفاوت‌های بزرگ میان دو پلتفرم iOS اپل و اندروید، امکان تنظیمات و شخصی‌سازی بیش‌تر در سیستم‌عامل گوگل است. با این وجود، اپل نیز با انتشار iOS 16، امکان سفارشی‌سازی و کنترل بیش‌تر را برای کاربران خود فراهم کرده است. به‌نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران اندرویدی برای چشیدن طعم سیستم‌عامل اپل بیش از همیشه مشتاق هستند، زیرا لانچرهای آیفون در چند وقت اخیر، به طور قابل توجهی محبوب شده‌اند.

لانچر اندروید، برنامه‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد صفحه اصلی دستگاه خود را شخصی‌سازی کنند و امکان کنترل بیش‌تر بر نحوه سازمان‌دهی و تعامل با برنامه‌های دیگر را فراهم می‌کند. به زبان ساده، لانچرها به شما اجازه می‌دهند تا ظاهر پوسته نرم‌افزار را تغییر داده و برخلاف راهکارهایی نظیر تغییر رام یا جایگزین‌های میان‌افزار، تغییراتی قابل بازگشت را ایجاد کنید.

یک لانچر اندرویدی که اخیرا در میان طرفداران این پلتفرم محبوبیت پیدا کرده است، iOS 16 نام دارد که به گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل گوگل این امکان را می‌دهد تا پوسته نرم‌افزاری آخرین نسخه از سیستم‌عامل اپل را بر روی گوشی خود اجرا کنند. این لانچر هم‌اکنون در نسخه بتا قرار دارد.

این اپلیکیشن از زمان عرضه iOS 13، با انتشار برای پلتفرم اندروید، ظاهر و تم سیستم‌عامل آیفون را ارائه می‌دهد و هر سال برای ایجاد هماهنگی با نسخه‌های جدید iOS، به‌روزرسانی می‌شود.

لانچر iOS 16 آیکون‌ها و ویجت‌های مشابه این سیستم‌عامل را به دستگاه‌های اندرویدی آورده و حتی داک و مرکز کنترل (Control Center) را نیز اضافه می‌کند. این برنامه حتی با ارائه ویژگی‌هایی فراتر از امکانات معمول iOS، گزینه‌های متنوعی را در خود جای داده است. برای مثال، کاربران می‌توانند با استفاده از این لانچر، برنامه‌ها را در یک کتابخانه اختصاصی دسته‌بندی کنند، نام برنامه‌ها را تغییر داده و انیمیشن صفحه اصلی را نیز تغییر دهند.

توییت لانچر ios 16

همان‌طور که در توییت بالا مشخص است، این اپلیکیشن بیش از ۵۰ میلیون بار از فروشگاه گوگل پلی دانلود شده.

توسعه‌دهنده لانچر iOS 16 درباره برنامه خود می‌گوید:

لانچر iOS 16 استاندارد جدیدی را برای سیستم‌عامل اندروید بر روی گوشی‌های هوشمند این پلتفرم فراهم خواهد کرد. این برنامه با افزایش جذابیت بصری، امکانات جذابی را در قالب لانچر به گوشی اضافه می‌کند. با نصب این برنامه، تلفن اندرویدی شما به قدرتمندترین، شخصی‌ترین و هوشمندترین دستگاهی که تا به حال بوده، تبدیل خواهد شد.

اگرچه اندروید هم‌چنان هم محبوب‌ترین سیستم‌عامل در سراسر جهان است، اما اخیرا نشانه‌‌هایی از مهاجرت برخی کاربران این پلتفرم به iOS دیده می‌شود. محبوبیت لانچرهای iOS به تنهایی، بیان‌گر آمادگی بخش بزرگی از جامعه اندرویدی برای پرش به سوی اکوسیستم آیفون است.

منبع:gadgetnews

مطالب مرتبط