اپل واچ آینده برای سنجش فشار خون احتمالا از بندهای قابل کشش استفاده خواهد کرد

اپل واچ آینده برای سنجش فشار خون احتمالا از بندهای قابل کشش استفاده خواهد کرد

شایعات منتشر شده در اوایل سال جاری نشان دادند که شرکت اپل در صدد افزودن قابلیت نمایشگر فشار خون به اسمارت‌واچ خود است. بدیهی است که چنین سناریویی محقق نشد و اپل واچ سری ۷ اساسا گجتی با پیشرفت‌های جزئی نسبت به مدل نسل قبلی خود محسوب می‌شود. اما این موضوع بدان معنا نیست که اپل از بررسی چنین ایده‌ای صرفنظر کرده است.

در واقع پتنتی که اخیرا توسط وبسایت AppleInsider کشف شده است؛ نشان می‌دهد که اپل سرگرم بررسی روش‌هایی برای به‌کارگیری مشخصه نمایشگر فشار خون در اپل واچ است و استفاده از بند کشسان به‌همراه بالون بادی احتمالا یکی از این روش‌ها به‌شمار می‌رود.

بر اساس محتوای اسناد مربوط به پتنت “کاربر با اتصال یک دستگاه نظارتی مانند نمایشگر فشار خون به یکی از اندام‌ها قادر به سنجش یک یا چند پارامتر فیزیولوژیکی خود خواهد بود. سیستم نمایشگر فشار خون احتمالا شامل یک بست غیرقابل کشش است که بالون بادی را به اندام کاربر چفت می‌کند.”

این پدیده بدان معناست که کاربرانی که بایستی بر فشار خون خود به‌صورت مداوم نظارت داشته باشند؛ همواره نیازمند استفاده از بند مخصوص خواهند بود. یکی از جنبه‌های مثبت چنین روشی این است که داده‌ها با دقت بالاتری ثبت می‌شوند؛ اما این سبک از طراحی احتمالا بر جنبه زیبایی‌شناسی محصول تاثیر منفی خواهد گذاشت.

در واقع ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ سامسونگ از قابلیت نمایشگر فشار خون برخوردار است؛ اما این محصول گهگاهی نیازمند انجام کالیبراسیون مجدد با استفاده از یک دستگاه واقعی سنجش فشار خون است. بنابراین اپل احتمالا به‌دنبال کشف ایده بهتری است. شایعات اخیر نشان می‌دهند که پایش فشار خون یکی از امکانات احتمالی اپل واچ سری ۸ در سال ۲۰۲۲ به‌شمار خواهد رفت. اما بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این گجت به‌همراه یک بند بادی و کششی روانه بازار خواهد شد یا خیر.

منبع:ITresan

آموزش دوره امنیت شبکه

مطالب مرتبط