به گزارش کسپرسکی: ایران بیش ترین سهم آلودگی بدافزارها را در جهان دارد.

در اوایل فصل ۲۰۲۲، بیش‌ترین موبایل‌های آلوده با سهم ۳۵.۲۵ درصد مربوط به ایران است.

طبق گزارشی که شرکت امنیتی (Kaspersky)  منتشر کرده است، برای وضعیت بدافزارهای موبایل در اوایل فصل۲۰۲۲، ایران با سهم ۳۵ درصدی بالاتر از سایر کشورها قرار گرفته و گوشی‌های کاربران ایران بیش از مناطق دیگر به بدافزار آلوده هستند.

کسپرسکی گفته‌ که در فصل‌ اول‌ ۲۰۲۲ بیشتر از ۶ میلیون یورش بدافزار و تبلیغ‌افزار جلوگیری‌ کرده و بیشترین‌ بهره را از تمام‌ تهدیدات گوشی هوشمند شناسایی‌ شده ، ۴۸ .۷۵ درصد به برنامه‌‌های‌ RiskTool تعلق‌ دارد‌ . این شرکت‌ امنیتی‌ همچنین‌ در این بازه زمانی‌ موفق‌ به شناسایی‌ نصب‌ ۵۱۶ , ۶۱۷ پکیج نصب‌ مخرب‌ شده‌ که شامل‌ تروجان‌های بانکداری گوشی هوشمند و ترو ایران ، با بیشترین نصب بدافزار ها سهم بالایی را دارد.

ایران، بالاترین سهم در نصب بدافزارهای موبایل

به گزارش‌ شرکت کسپرسکی ، تعداد‌ برنامه هایی که نصب‌ مخرب‌ است شناسایی‌ شده‌ در فصل‌ اول‌ ۲۰۲۲ نسبت‌ به گذشته‌ کاهش‌ چشمگیری داشته. این میزان‌ نسبت‌ به فصل‌ چهارم ۲۰۲۱ کاهش‌ ۷۹,۴۴۸ موردی را تجربه کردن نموده است و در مقایسه‌ با اوایل فصل ۲۰۲۱ ، کاهش‌ ۹۳۵ , ۰۴۳ موردی داشته است‌ .جان‌های باج‌افزار می‌شود.

 

با وجود کاهش شناسایی برنامه های مخرب، کشورمان همچنان در صدر لیست است. بیشترین گوشی های آلوده شده به بد افزار ها مربوط به ایران است. کشورمان با سهم ۳۵.۲۵ درصدی در صدر قرار دارد و بیشتر کاربران با تبلیغ‌افزارهای خانواده Fyben و Notifyer مواجه شده‌است. یکی از دلایلی که سهم بالای گوشی‌های ایرانی در این لیست می‌تواند مربوط به نصب برنامه‌های تغییر آی‌پی مختلف برای دسترسی به سرویس‌های فیلتر شده در کشورمان باشد.

درادامه لیست کشورهای دیگه به بدافزار ها بعد از ایران، چین و یمن با سهم ۲۶.۸۵ و ۲۱.۲۳ درصد به مشاهده می‌شوند، عمان و عربستان سعودی هم به ترتیب با سهم ۱۹.۰۱ و ۱۵.۸۱ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 با توجه به درصد  بالای کشورمان در گزارش گوشی های  آلوده کسپرسکی، پیشنهاد می‌کنیم که برنامه ها را فقط از برنامه و سایت های مطمئن و معتبر دانلود کنید، وارد لینک و سایت ناشناس نشید، دسترسی اپ‌ها را مورد بررسی قرار بدین و در نهایت هر برنامه‌ای که برایتان در پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی ارسال شد، روی گوشی‌تان دانلود نکنید.

 منبع:digito

مطالب مرتبط