پربازدید هارویداد هاشبکه

به دنبال نگرانی خطوط هوایی، AT&T و ورایزن عرضه ۵G در فرودگاه‌ها را به تعویق انداختند

AT&T و ورایزن اعلام کردند که به طور موقت استقرار سرویس شبکه ۵G خود در برج‌های نزدیک برخی فرودگاه‌های ایالات متحده را به تعویق می‌اندازند، زیرا خطوط هوایی هشدار داده‌اند که این کار باعث لغو پروازها می‌شود.

ظاهرا سرویس باند C شبکه ۵G در کنار فرکانس‌هایی قرار می‌گیرد که توسط ابزارهای مهم هواپیماهای مدرن استفاده می‌شود و FAA نیز اخیرا هشدار داده بود که این فرکانس‌ها می‌توانند با سیستم‌هایی مانند «ارتفاع سنج رادیویی» تداخل ایجاد کنند.

اکنون ورایزن در بیانیه خود توضیح می‌دهد:

به صورت داوطلبانه موافقت کرده‌ایم که به طور موقت فعال کردن تعداد محدودی از برج‌های اطراف فرودگاه‌های خاص را به تعویق بیندازیم و در همین حال، همچنان به همکاری با صنعت هوانوردی و FAA برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد استقرار شبکه ۵G ادامه می‌دهیم.

در سوی دیگر AT&T گفته که از ناتوانی FAA در انجام کاری که تقریبا ۴۰ کشور دیگر انجام داده‌اند، یعنی استقرار ایمن فناوری ۵G بدون ایجاد اختلال در خدمات هوایی ناامید شده و از آن‌ها درخواست دارد تا این کار را تا زمان مناسبی انجام دهند.

ورایزن همچنین اعلام کرد که به طور داوطلبانه از توسعه شبکه ۵G در نزدیکی فرودگاه‌ها جلوگیری خواهد کرد. در بیانیه این شرکت آمده است:

اداره هوانوردی فدرال (FAA) و خطوط هوایی کشورمان قادر به حل و فصل کامل ناوبری ۵G در اطراف فرودگاه‌ها نبوده‌اند، علیرغم اینکه (این فناوری) در بیش از ۴۰ کشور دیگر ایمن و کاملا عملیاتی شده است.

شبکه ۵G نگرانی اصلی خطوط هوایی

طبق گزارش‌های منتشر شده، خطوط هوایی از این دو شرکت درخواست کرده‌اند تا خدمات ۵G خود را در فاصله دو مایلی (بیش از ۳ کیلومتر) شلوغ‌ترین فرودگاه‌های کشور ارائه نکنند. آن‌ها نیز در بیانیه خود توضیح دادند: «برای جلوگیری از اختلالات عملیاتی قابل توجه برای مسافران هوایی، ترابری، زنجیره تامین و تحویل تجهیزات مورد نیاز، باید اقدامات فوری صورت بگیرد.»

پیش از اینکه خطوط هوایی نامه خود را به مقامات دولتی ارسال کنند، AT&T و Verizon توافق کرده بودند تا در حدود ۵۰ فرودگاه مناطق حائل ایجاد کنند و با این روش خطر اختلال در پرواز را کاهش دهند. آنها همچنین با یک تاخیر یک ماهه در دسامبر و سپس یک تاخیر دو هفته‌ای دیگر در ژانویه موافقت کردند تا FAA فرصت بیشتری برای رسیدگی به هرگونه نگرانی داشته باشد.

 

 

منبع: دیجیاتو

دوره آموزشی مهندسی امنیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا