به گزارش گجت نیوز
وبسایت نت سولوشنز به تازگی فهرست کاملی را از پرطرفدارترین اپلیکیشن های موبایلی در سال ۲۰۲۱ تهیه کرده و به انتشار رسانده است.
اپلیکیشن های موبایلی چند سالی است که در مرکز نوآوری قرار گرفتهاند و با بازار در حال پیشرفت، فناوریهای به روزی که در دست ساخت هستند و تحول رفتار مصرف کننده، اپلیکیشنهای موبایل به کسبوکارها کمک میکنند مناسب و رقابتی بمانند. بعضی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های موبایل زندگی میلیونها نفر در سرتاسر دنیا را آسانتر کردهاند. ای مارکتر تخمین زده است که بزرگسالان آمریکایی به طور متوسط بیش از چهار ساعت صرف اینترنت موبایل میکنند و ۸۸ درصد این زمان در اپلیکیشنها است.
اگر کسبوکارها به دنبال آن هستند که مشارکت مناسب از موبایل را تضمین کنند، باید اپلیکیشنهای خود را طراحی کرده و تجربه کاربری منحصربهفردی ایجاد کنند. متأسفانه بسیاری از اپلیکیشن های دانلودی موفق نیستند و برخی از آنها عملکرد ضعیفی دارند و فقط عده اندکی از اپلیکیشنها که مفید و منحصرند، مورد استقبال چشمگیر مخاطبان قرار میگیرند. اینها اپلیکیشنهایی هستند که انقلاب دیجیتالی را در پی دارند. در ادامه به معرفی ۱۰ مورد از پرطرفدارترین اپلیکیشن های موبایلی در سال ۲۰۲۱ میلادی میپردازیم.
پرطرفدارترین اپلیکیشن های موبایلی سال ۲۰۲۱
۱- اپلیکیشن اوبر – Uber
- ارائه شده برای iOS و اندروید
- قیمت: پرداخت در هر سفر
اوبر بزرگترین اپلیکیشن خدمات تاکسی آنلاین است که بیش از ۱۰۳ میلیون کاربر فعال در ۴۰۰ شهر در ۷۰ کشور دنیا دارد. اوبر یک پلتفرم مبتنی بر فناوری است که تماس بین مسافران و رانندگان را ممکن میسازد. این سرویس از طریق مرتبط کردن درگاههای پرداخت کارت اعتباری یا بدهی و کیف پولی دیجیتالی، خدمات پرداخت را آسانتر کرده است. علاوه بر این در هر سفر مسافر و راننده به هم امتیاز داده و نظر خود را به اشتراک میگذارند.
۲- شبکه اجتماعی اینستاگرام – Instagram
- ارائه شده برای iOS و اندروید
- قیمت: رایگان
یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های موبایلی دنیا در سال ۲۰۲۱ اپلیکیشن اینستاگرام است. اینستاگرام امکان به اشتراک گذاشتن ویدیوها و تصاویر را برای کاربران فراهم میکند و از سال ۲۰۲۱ که برای اولین بار معرفی شد، در بین اپلیکیشنهایی قرار داشته که همینطور به محبوبیت آنها افزوده میشود. این برنامه در فضای شبکه اجتماعی، فرصتهای بازاریابی دیجیتالی از طریق ابزارها و تبلیغات را به وجود آورده است. اینستاگرام طی سالهای متمادی به یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های موبایلی تبدیل شده و قابلیتهایی مانند هایلایت، Reels و استوری را فراهم کرده است. اینستاگرام با در اختیار داشتن بیش از ۱ میلیارد کاربر ماهانه فعال، در مقایسه با توییتر و فیسبوک قویتر است. از سرگرمی و اخبار تا زیبایی و سلامت، این اپلیکیشن حاوی تصاویر زیادی در خصوص موضوعهای مختلف است و محبوبیت زیادی را در میان بازاریابان کسب کرده است.
۳- اپلیکیشن تیک تاک – TikTok
- قیمت: رایگان
- ارائه شده برای iOS و اندروید
تیک تاک برنامه ویدیویی پرطرفداری است که توسط شرکت چینی بایت دنس به منظور ساخت و اشتراکگذاری ویدیو ساخته شده است. از این حقیقت میتوان متوجه محبوبیت روزافزون تیک تاک شد که زمان روزانه صرف شده در این برنامه ۵۲ دقیقه است و ۹۰ درصد کاربران به طور روزانه به این اپلیکیشن دسترسی دارند. بایت دنس در حال حاضر یکی از با ارزشترین استارتآپهای دنیا است.
۴- برنامه Airbnb
- قیمت: پرداخت پول در هر بار رزرو
- ارائه شده برای اندروید و iOS
برای نمونهای دیگر از پرطرفدارترین اپلیکیشن های موبایلی جهان میتوان به Airbnb اشاره کرد. این برنامه خدمات رزرو اقامت را فراهم میکند و با داشتن میلیونها کاربر که از گردشگران پذیرایی میکنند، شهرتی جهانی دارد. برنامه Airbnb با کمک فناوری، امکان رزرو آنلاین را به آسانی به وجود میآورد و کاربران میتوانند با بهرهگیری از فیلترهای مختلف و همچنین بررسی فعالیتهایی که امکان انجام آنها در منطقه وجود دارد، مکان اقامتی خوب و مناسبی را بیابند.
۵- اپلیکیشن نت فلیکس – Netflix
- قیمت: رایگان در ماه اول و آغاز پرداخت هزینه اشتراک از ۱۰.۹۹ دلار
- ارائه شده برای iOS و اندروید
نت فلیکس یک اپلیکیشن ویدیو درخواستی اشتراک است و به کاربران امکان تماشای سریال، فیلم و مستند در دستگاههای مختلف را میدهد. وجود اشتراک تلفنی انحصاری و محتوای جذاب، نت فلیکس را به یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های موبایلی تبدیل کرده است. این برنامه در انتهای سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰۴ میلیون مشترک پولی داشت و ۴۷ درصد از آمریکاییها برای پخش ویدیو از آن استفاده میکنند. در دوران همهگیری کرونا که اکثر افراد در خانه محبوس ماندهاند، نت فلیکس شاهد افزایش اشتراکها و بینندگی در شرایط قرنطینه بوده و به یکی از پردانلودترین اپلیکیشنها تبدیل شده است.
۶- برنامه آمازون – Amazon
- قیمت: پرداخت پول در هر بار سفارش خرید
- ارائه شده برای اندروید و iOS
آمازون یکی از عظیمترین شرکتهای فناوری چند ملیتی است که خدمات پخش دیجیتال، تجارت الکترونیکی، هوش مصنوعی و رایانش ابری را فراهم میسازد. این شرکت نمونه کاملی از نوآوری از طریق فناوری است. آمازون در بخش تجارت، فرآیندهای منحصربهفرد زیادی را ایجاد کرده که ارزش خاصی برای مشتریان خود فراهم کردهاند و فروشگاههای بدون پول نمونهای از آنها است. این برنامه سبک بوده و استفاده از آن سریع است و به کاربران امکان میدهد انواع مختلف محصولات را بر مبنای پارامترهای مختلف فقط با چند کلیک بیابند. اپلیکیشن آمازون، تجربه خرید دیجیتالی به همراه کنترل آسان، تحویل سریع و گشت و گذار راحت را فراهم میسازد. نزدیک به ۲۵ هزار فروشنده در آمازون با بیش از ۱ میلیون دلار فروش و ۲۰۰ هزار فروشنده و بیشتر از ۱۰۰ هزار دلار فروش وجود دارد.
۷- پلتفرم ویدیویی یوتیوب – Youtube
- قیمت: رایگان است؛ اما محتوای پولی دارد
- ارائه شده برای اندروید و iOS
یوتیوب پرطرفدارترین پلتففرم ویدیویی دنیا است و یکی از موفقترین اپلیکیشنهایی است که گنجینه اخبار و سرگرمی آن میلیونها تولیدکننده محتوا را قادر میسازد تا محتوای منحصربهفرد را برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. اپلیکیشن موبایلی یوتیوب به کاربران امکان میدهد که مشترک ویدیوهای دلخواهشان شده و بهروزرسانی آنها را دریافت کنند. دسترسی به یوتیوب از طریق دستگاههای موبایل کاربران را قادر میسازد تا به اشتراک کانالها دسترسی پیدا کرده و توصیهها و راهنماییهای مرتبی دریافت کنند.
۸- اپلیکیشن دراپ باکس – Dropbox
- قیمت: یک مدل رایگان و یک مدل پولی دارد
- ارائه شده برای اندروید و iOS
دراپ باکس یک اپلیکیشن ذخیره ابری است که روی دستگاههای مختلفی کار میکند و امکان به اشتراک گذاشتن فایلها در یک تیم یا گروه را ایجاد میکند. حتی کاربر میتواند روی اسنادی که با افراد دیگر به اشتراک میگذارد، دیدگاه خود را ثبت کند و به مرور هر آنچه به صورت آنلاین ذخیره کرده است، بپردازد. یکی از اصلیترین مزیتهای دراپ باکس این است که با هر اپلیکیشن و خدمات وب موجود میتواند یکپارچه شود بدون آن که مشکل سازگاری داشته باشد. دراپ باکس همچنین برای بارگزاری از طریق برنامه دسکتاپ یا موبایل محدودیت حجم فایل ندارد. کاربران پولی دراپ باکس در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ به ۱۴.۶ میلیون نفر در مقایسه با ۱۳.۲ میلیون نفر در مدت مشابه سال قبل رسیدند.
۹- اپلیکیشن اسپاتیفای – Spotify
- قیمت: رایگان بوده و گزینه اشتراک انتخابی ماهانه دارد
- ارائه شده برای اندروید و iOS
اسپاتیفای یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های موبایلی در فضای موسیقی است و در بین اپلیکیشنهای موسیقی جایگاه برتر را در اختیار دارد. این برنامه بدون وقفه در حال ارتقای طراحی اپلیکیشن موبایل، کیفیت پخش و قابلیت اشتراکگذاری موسیقی است. این برنامه دارای نسخه رایگان تحت پشتیبانی تبلیغات است، در صورتی که در مدل اشتراکی، تبلیغات حذف میشود و کاربران به قابلیتهای بیشتری مثل وضعیت آفلاین برای دانلود آهنگها دسترسی پیدا خواهند کرد. اسپاتیفای هماکنون در ۶۱ کشور موجود است و ۱۵۹ میلیون کاربر فعال و کتابخانهای شامل ۳۵ میلیون آهنگ دارد. این اپلیکیشن دارای پادکست نیز هست و به بزرگترین پلتفرم پخش در جهان تبدیل شده است.
۱۰- برنامه واتس اپ – Whatsapp
- قیمت: رایگان
- ارائه شده برای اندروید و iOS
اپلیکیشن واتس اپ در سال ۲۰۰۹ توسط برایان اکتون و جین کوم ساخته شد و در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۱۹ میلیارد به فیسبوک فروخته شد. واتساپ به احتمال فراوان در حال حاضر در تمام موبایلهای هوشمند وجود دارد و یکی از پراستفادهترین و محبوبترین اپلیکیشن های چت است و از ارتباط میان شبکههای تلفنی بینالمللی پشتیبانی میکند. این برنامه بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر دارد و رمزگذاری شده است. واتساپ از ۱۹۳ کشور دنیا در ۱۸۰ کشور حاضر است که بزرگترین سهم را در بین شبکه های اجتماعی و پیام رسانها دارد. این برنامه همچنین امکان برقراری تماس صوتی و تصویری را برای کاربران خود ایجاد میکند و قابلیت آپدیت استاتوس را نیز برای کاربران خود معرفی کرده است.