ایسر فعالیت‌های خود را در روسیه متوقف می‌کند

با حمله نظامی روسیه به اوکراین، شرکت‌های دنیای فناوری یکی پس از دیگری تصمیم به توقف فعالیت‌هایشان در روسیه گرفتند و حالا نوبت به ایسر رسیده. این شرکت تایوانی اعلام کرده که تجارتش در روسیه را معلق می‌کند.

از آنجایی که نشانه‌ای مبنی بر آرام شدن اوضاع در اوکراین دیده نمی‌شود، ایسر با انتشار بیانه‌ای در توییتر اعلام کرد که این کمپانی تمامی فعالیت‌های تجاری خود در روسیه را متوقف خواهد کرد.

آنها در ادامه اعلام کردند این تصمیم با پیروی از قوانین بین‌المللی بازرگانی و به تبعیت از تحریم‌های اعمال شده بر کشور روسیه به دلیل انجام عملیات نظامی ویژه در اوکراین اتخاذ شده است.

بیانیه ایسر

این کمپانی در بیانیه خود اعلام کرد:

«ایسر به قوانین و ضوابط بین‌المللی تجارت پایبندی بی‌چون و چرا دارد و با دقت درگیری میان روسیه و اوکراین را تحت نظر دارد. با توجه به رویداد‌های اخیر، ایسر تصمیم گرفته تا کسب و کار خود در روسیه را به حالت تعلیق دربیاورد. تمرکز ما روی امنیت تمامی کارکنان‌مان قرار دارد و تلاش‌مان شامل کمک به تمامی افراد و خانواده‌های آنها می‌شود که تحت تاثیر شرایط کنونی قرار گرفته‌اند. ایسر امیدوار است تا هرچه زودتر صلح برقرار شود.

ما در کنار جنگ‌زدگان هستیم و برای کمک‌های بشردوستانه با سازمان‌های بین‌المللی متعددی همکاری داریم

همچنین گفتنی است که دولت تایوان نیز اخیرا فهرستی از «کالاهای استراتژیک با فناوری پیشرفته» شامل ۵۷ وسیله مانند کامپیوترها، فناوری‌های ارتباطاتی، فناوری‌های حوزه هوانوردی و تجهیزات ساخت مدار و تراشه را تهیه کرده تا صادرکنندگان پیش از ارسال آنها از دولت مجوز دریافت کنند.

 

 

منبع: دیجیاتو

مطالب مرتبط