اگر دستگاه شما لیست شبکه وای‌فای را نشان نمی‌دهد چه باید بکنید؟

اگر برای وصل شدن به اینترنت مشکل دارید احتمالا به دلیل یکی از مشکلات متعددی است که با شبکه وایرلس خود دارید. اما قطعا یکی از مهم‌ترین این مشکلات زمانی است که شبکه وای‌فای شما در لیست شبکه‌های موجود نمایش داده نمی‌شود.

دلایل مربوط به مشکل “عدم نمایش شبکه وایرلس در لیست شبکه‌های موجود”

دلایلی زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند شبکه وای‌فای شما در لیست شبکه‌های در دسترس نمایش داده نشود. از جمله این دلایل می‌توان به “پیکربندی نادرست و اشتباه دستگاه”، “وجود مشکل در مودم یا روتر”، “مخفی شدن شبکه“، “وجود مشکلاتی در سرویس اینترنت” و “تداخل از طرف سایر دستگاه‌ها” اشاره کرد.

از آنجایی‌که عدم نمایش شبکه وای‌فای در لیست شبکه‌های در دسترس دلایل متعددی دارد، برای همین نوع روشی که برای یافتن مشکل استفاده می‌شود کلید اصلی رفع مشکل است.

چگونه مشکل عدم نمایش شبکه وای‌فای در لیست شبکه‌های در دسترس را برطرف کنیم

۱- مشکلات موجود در ارتباط وایرلس را بررسی کنید

قبل از اینکه شروع به رفع مشکل وای‌فای کنید مطمئن شوید که خود دستگاهی که می‌خواهید به آن وصل شوید مشکل نداشته باشد. اگر مشکل عدم نمایش شبکه وای‌فای بر روی لپ‌تاپ است، چند دقیقه از وقت خود را صرف بررسی تمام تنظیمات روی کامپیوتر کنید. هم‌چنین مطمئن شوید که وای‌فای روی دستگاه فعال شده باشد. فعال شدن وای‌فای از روی دستگاه می‌تواند از طریق یک سوییچ فیزیکی، تنظیمات داخلی یا هر دوی آنها انجام شود.

۲- مودم و روتر را ریبوت کنید

ریست کردن مورم و روتر می‌تواند مشکلات ارتباط اینترنت شما را حل کند و هرگونه اختلال موجود در ارتباطات وایرلس را برطرف کند. خیلی مهم است که مودم و روتر وایرلس را با هم ریبوت کنید.

۳- بررسی کنید که شبکه مخفی نشده باشد

مخفی کردن شبکه وایرلس روش مؤثری برای محافظت از حریم شخصی است. اما از طرفی می‌تواند باعث شود تا شبکه وای‌فای روی دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید نشان داده نشود. برای اتصال به شبکه مخفی داشتن SSID و سایر جزئیات شبکه لازم است.

برای دسترسی به شبکه سراغ تنظیمات وای‌فای بروید. مراحل رسیدن به تنظیمات در هر دستگاهی متفاوت است اما تمام این تنظیمات در ویندوز در بخش Network and Internet Settings است.

به مسیر Settings > Network and Internet بروید. از منوی سمت چپ Wi-Fi را انتخاب کنید. سپس گزینه Manage Known Networks > Add a New Network را انتخاب کنید. در باکس Network Name نام SSID را وارد کنید.

بعد از آن، نوع امنیت را مشخص کنید. در باکس Security Key گذرواژه شبکه را وارد کنید. سپس Connect Automatically را انتخاب کنید. حالا روی Save کلیک کنید. اگر شبکه در دسترس باشد، دستگاه شما به آن وصل می‌شود.

۴- دنبال تداخل بگردید

اشیاء و اجسامی که در گوشه و کنار خانه وجود دارند می‌توانند با روتر وایرلس تداخل داشته باشند. دنبال چیزهایی مانند وسایل الکتریکی، مایکرویو یا لامپ‌های فلورسنت بگردید. حتی دستگاه‌های وایرلس مانند گجت‌هایی از قبیل کنترلرهای ویدیوگیم وایرلس یا دوربین‌های امنیتی یا ستون‌ها و دیوارهای ضخیم می‌توانند باعث ایجاد تداخل شوند.

به این نکته توجه کنید که حتی شبکه‌های وایرلس همسایگان هم می‌توانند با شبکه داخلی شما تداخل ایجاد کنند. شاید تغییر کانال وای‌فای بتواند این مشکل را حل کند.

۵- ISP را بررسی کنید

اگر هیچ‌کدام از راه‌های فوق کارساز نبود با شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت خود تماس بگیرید. شاید مشکلی در منطقه شما وجود دارد که از آن بی‌اطلاع هستید. حتی ممکن است دستگاه‌ها و تجهیزات شرکت ارائه کننده اینترنت دچار مشکل شده باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *