اپل پنسل جدید با پورت USB-C و قیمت ارزان‌تر معرفی شد

اپل امروز از نسخه جدید اپل پنسل رونمایی کرده است که درگاه USB-C مخفی دارد و با قیمت ۷۹ دلار روانه بازار می‌شود.

همان‌طور که در شایعات گفته شده بود، اپل امروز بالاخره از اپل پنسل جدید با پورت مخفی USB-C رونمایی کرد. این شرکت چند هفته پیش با معرفی سری آیفون ۱۵ حرکت جدی به سمت استفاده از پورت USB-C را آغاز نمود و حالا این قلم هوشمند نیز به این درگاه مجهز شده است.

اپل در یک بیانیه مطبوعاتی در وب‌سایت رسمی خود از اپل پنسل جدید USB-C پرده برداشت. کوپرتینویی‌ها می‌گوید این محصول با دقت بالا، تأخیر پایین و حساسیت به زاویه برای یادداشت‌برداری، طرح‌زنی، حاشیه‌نویسی، داستان‌نویسی و غیره ایده‌آل است.

معرفی قلم هوشمند اپل پنسل USB-C

قلم هوشمند جدید اپل به‌صورت مات طراحی شده و یک سمت تخت دارد که به‌شکل مغناطیسی به کناره آیفون می‌چسبد. این محصول از طریق پورت USB-C شارژ و با دستگاه‌ها جفت می‌شود.

اپل پنسل جدید با قیمت ۷۹ دلار از اوایل ماه نوامبر (نیمه دوم آبان) روانه بازار خواهد شد. با توجه به قیمت پایین‌تر این محصول نسبت به نسل اول و دوم قلم هوشمند این شرکت، برخی از ویژگی‌های پیشرفته دستگاه از آن حذف شده است. برای مثال، این قلم دیگر قابلیت تشخیص فشار ندارد و نمی‌تواند به‌صورت بی‌سیم با دستگاه‌ها جفت یا شارژ شود.

به‌علاوه، خبری از ویژگی دابل-تپ برای جابه‌جایی بین ابزارهای مختلف نیست. اما همچنان می‌توانید با تبلت‌های مجهز به تراشه M2 مثل آیپد پرو ۲ از قابلیت Hover بهره‌مند شوید.

اپل پنسل USB-C با آیپدهای بسیاری از نسل سوم تا ششم آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی، نسل اول تا چهارم آیپد پرو ۱۱ اینچی، نسل چهارم و پنجم آیپد ایر، نسل دهم آیپد و نسل ششم آیپد مینی سازگار است.

نسل اول اپل پنسل در سال ۲۰۱۵ به بازار آمد و کانکتور لایتنینگ داشت. کوپرتینویی‌ها در نسل دوم این قلم که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد، ویژگی شارژ بی‌سیم را به این دستگاه اضافه کردند. البته اپل پنسل ۲ تغییرات و قابلیت‌های بسیار بیشتری هم داشت که اشاره به همه آن‌ها از حوصله این مطلب خارج است. برای مقایسه کلی قابلیت‌های نسل اول و دوم اپل پنسل و این نسخه جدید که درگاه USB-C دارد، می‌توانید تصویر بالا را ببینید.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط