اپل مشکل آپدیت‌نشدن MacBook Pro M3 را برطرف کرد

به‌نظر می‌رسد اپل مشکل آپدیت‌نشدن لپ‌تاپ MacBook Pro M3 را که در روزهای اخیر خبرساز شده بود، برطرف کرده است.

اپل سیستم‌عامل macOS Sonoma 14.1.1 را با رفع اشکالی مهم منتشر کرد. درحالی که مشخص نشده‌ است که دقیقاً کدام باگ‌ها برطرف شده‌اند، اما سایت MacRumors تأیید کرده که مشکل به‌روزرسانی سیستم‌عامل در مک‌بوک پرو M3 و همینطور یک باگ مربوط به نرم‌افزار فوتوشاپ برطرف شده‌اند.

برخی از مدل‌های مک بوک پرو ۱۴ اینچ و آی مک مجهز به پردازنده M3 که با نسخه‌ی macOS Catalina 13.5 عرضه‌ شده‌‌ بودند، ‌به‌روزرسانی نرم‌افزاری macOS 14.1 را در تنظیمات سیستم دریافت نمی‌کردند. به‌لطف macOS Sonoma 14.1.1 به‌روزرسانی این مک بوک ها امکان‌پذیر شده است. مدل‌های مک‌بوک پرو مجهز به پردازنده‌های M3 Pro و M3 Max تحت تأثیر این موضوع قرار نگرفته بودند.

macOS 14.1.1 همچنین یک باگ مربوط‌به فوتوشاپ را برطرف می‌کند که مانع کلیک کردن کاربران در بخشی از نوار‌ ابزار این نرم‌افزار می‌شد.

علاوه‌بر این، براساس اسناد رسمی اپل ، macOS Catalina 13.6.2 هم با رفع چند باگ منتشر‌شده است. این به‌روزرسانی مشکل مک‌بوک پرو ۱۴ اینچ و مک بوک پرو ۱۶ اینچ با پردازنده‌های اپل سیلیکون که پس از تغییر نرخ نوسازی پیش‌فرض نمایشگر با صفحه‌ی سیاه مواجه می‌شدند را حل می‌کند.

اپل می‌گوید هر به‌روزرسانی شامل رفع مشکلات امنیتی است، اما ظاهراً macOS 14.1.1 و macOS 13.6.2 هیچ وصله‌ی امنیتی جدیدی ندارند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط