اپل واچ در ابتدا قرار بود از Android هم پشتیبانی کند

پیاده‌سازی پشتیبانی اپل واچ از اندروید تا مرز کامل‌شدن پیش رفت اما درنهایت برای محافظت از آیفون لغو شد.

اپل قبلاً اقداماتی برای سازگاری Apple Watch با ویژگی‌های مختلف سلامتی اندروید انجام داده بود اما این اتفاق هیچ‌وقت رخ نداد و ساعت هوشمند کوپرتینویی‌ها فقط با دستگاه‌های این شرکت سازگار شد.

گزارش Bloomberg درمورد جاه‌طلبی‌های اپل، شامل نکته‌ای جالب بود؛ ظاهراً مهندسان اپل سعی داشتند ساعت هوشمند این شرکت و برنامه‌ی Health را با میلیاردها دستگاه اندرویدی سازگار کنند که این قابلیت به‌خصوص در کشورهایی که استفاده از آیفون در آن‌ها سهم بالایی ندارد، می‌توانست جذاب باشد.

ما نمی‌دانیم سازگاری با اندروید در چه زمانی از چرخه‌ی زندگی اپل واچ رخ داده اما گفته می‌شود توسعه‌ی این ویژگی تقریباً کامل بود و درنهایت لغو شد. اگر این اقدام قبل‌ از خرید فیت‌بیت و معرفی WearOS 3.0 و پیکسل واچ ۲۰۲۲ انجام می‌شد، تلاش‌های گوگل و سامسونگ در بازار پوشیدنی‌ها می‌توانست به‌شدت تحت‌تأثیر قرار گیرد.

دلیل اصلی لغو پشتیبانی اپل واچ از اندروید، ملاحظات تجاری اعلام شده است. جلب‌توجه کاربران گوشی و تبلت اندروید به گوشی آیفون همچنان ازجمله اهداف بزرگ این شرکت محسوب می‌شود.

درمورد سازگاری اپل واچ با اندروید، همچنان جزئیات ناشناخته‌ی زیادی وجود دارد. به‌عنوان مثال این ویژگی چه عملکردهایی را درسترس کاربران اندروید قرار می‌داد؟ آیا اپ‌استور شخص‌ثالثی برای آن‌ها منتشر می‌شد؟

بلومبرگ در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرد اپل واچ ۲۰۲۴ می‌تواند به حسگر جدیدی برای تشخیص فشار خون بالا و همچنین تشخیص آپنه‌ خواب مجهز شود.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط