اپل روی توسعه دو مدل آیفون تاشو کار می‌کند

اپل روی توسعه دو مدل آیفون تاشو کار می‌کند

سامسونگ بازار گوشی‌های تاشو را در دست گرفته و ظاهرا اپل نیز نمی‌خواهد در این حوزه از رقیب دیرینه‌اش جا بماند. با وجودی که کره‌ای‌ها تاکنون سه نسل گوشی تاشو به بازار عرضه کرده‌اند، اپل هنوز پا به میدان رقابت نگذاشته است، اما به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها در حال توسعه دو مدل آیفون تاشو هستند.

اپل یکی از بازیگران اصلی صنعت موبایل محسوب می‌شود و جهت گیری این کمپانی در آینده تلفن‌های تاشو تاثیر گذار خواهد بود. خبرها حکایت از توسعه آیفون تاشو برای سال ۲۰۲۳ دارند. ظاهرا یکی از این مدل‌ها با طراحی شبیه گلکسی زد فلیپ و دیگری با طراحی مشابه گلکسی زد فولد از راه می‌رسد. گویا اپل نیز می‌خواهد هر دو مدل را بیازماید تا ببیند علاقه کاربران به کدام یک از دو مدل بیشتر است. در حال حاضر شرکت کره‌ای ال‌جی یک پنل اولد انعطاف‌پذیر با حاشیه‌های باریک توسعه داده و قصد ساخت کارخانه‌ای را به این منظور دارد.

کوپرتینویی‌ها می‌توانند اولین شرکتی باشند که از این پنل برای محصولات خود استفاده می‌کنند و همکاری خود با ال‌جی را گسترش دهند. تحلیلگر ارشد مسائل اپل «مینگ-‌ چی کو» قبلا عنوان کرده بود تا سال ۲۰۲۳ شاهد اولین آیفون تاشو خواهیم بود، اما او از سامسونگ به عنوان تامین کننده صفحه نمایش اولد ۸ اینچی تاشو نام برده بود. طبق پیش بینی‌ مینگ‌-چی کو، عرضه آیفون با صفحه نمایش تاشو در سال ۲۰۲۳ بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون خواهد بود. در سال‌های اخیر شاهد رشد فروش گوشی‌های تاشو بودیم که سردمدار آن سامسونگ است و بعید به نظر می‌رسد اپل به این زودی‌ها یارای شکست غول کره‌ای در این زمینه را داشته باشد.

پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ حدود ۹۰ میلیون و در سال ۲۰۲۵ شاهد فروش ۱۰۰ میلیون گوشی تاشو باشیم که در این میان سهم سامسونگ از بقیه بیشتر خواهد بود.

منبع: Digiato

آموزش دوره CCNA

مطالب مرتبط