اپل برای تامین تراشه موردنیاز آیفون ۱۳، میزان تولید آیپد را نصف می‌کند

به گزارش منابع آگاه بازار،‌ کمبود تراشه برای تولید آیفون ۱۳ باعث شده اپل تولید آیپد را حدود ۵۰ درصد کاهش دهد تا چیپست‌های موجود را به تولید نسل جدید آیفون اختصاص دهد.

کمبود جهانی تراشه نه تنها به تولید اپل، بلکه به تولید بسیاری از شرکت‌ها ضربه زده است. به گزارش «Nikkei Asia»، تولید آیپد نسبت به برنامه‌های اولیه تولید کوپرتینویی‌ها در دو ماه گذشته به نصف کاهش یافته است. همچنین به نظر می‌رسد کمبود تراشه روی تولید آیفون‌های قدیمی نیز تاثیرگذار باشد تا ظرفیت موجود به آیفون ۱۳ منتقل شود.

گفتنی است تولید آیفون ۱۳ به دلیل تعطیلی کارخانه‌های تولیدی در آسیا و تقاضای بالا در نیمه دوم سال جاری میلادی با مشکلاتی مواجه شده. با توجه به اینکه اپل قدرت خرید بالاتری برای تراشه دارد، توانسته است نسبت به سایر شرکت‌ها با مشکلات کمتری روبرو شود، هرچند نتوانسته از مشکل کمبود جهانی تراشه در امان بماند.

آنچه در گزارش منابع آگاه مشهود است، اپل تصمیم گرفته تولید آیفون ۱۳ را در اولویت کاری خود قرار دهد، زیرا پیش‌بینی می‌کند آیفون جدید تقاضای بیشتری نسبت به آیپد داشته باشد.

با توجه به اینکه بازارهای آمریکا و اروپا به مرور از شرایط بحران همه‌گیری کرونا خارج می‌شوند، تقاضا برای خرید آخرین محصولات اپل به طور قابل توجهی افزایش یافته است. اگرچه فروش آیفون اولویت شماره یک اپل است، اما باید در نظر داشت که فروش ۴۰.۳ میلیون دستگاه آیپد در سال جاری میلادی تا ماه سپتامبر قابل توجه است.

انتشار خبر کاهش تولید آیپد بدین معنی است که مشتریان برای دریافت چنین دستگاه‌هایی باید بیشتر منتظر بمانند. زمان تحویل برخی مدل‌های آیپد در وب‌سایت اپل تا اواسط دسامبر اعلام شده است.

«لوکا ماستری»، مدیر مالی اپل در مورد گزارش مالی سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به این نکته اشاره کرد که همه محصولات این شرکت در سه ماه آینده رشد فروش خوبی را تجربه خواهند کرد به جز آیپد. گزارش منابع آگاه نیز با گفته‌های وی مطابقت دارد.

منبع:Digiato

آموزش دوره +Network

 

مطالب مرتبط