اپل باگ شناسه WiFi را در نسخه بتای iOS 14.7 برطرف کرده است

آخرین نسخه بتای iOS و iPadOS 14.7 شامل رفع مشکل وای‌فای است؛ باگی که می‌توانست شبکه وای‌فای آیفون را غیر فعال کند و هیچ تضمینی برای بازگرداندن تنظیمات شبکه وجود نداشت.

مدتی پیش وجود باگی جدید در iOS رسانه‌ای شد که کاربر با متصل شدن به شبکه‌ی وای‌فای با کاراکترهای خاص، قابلیت اتصال به شبکه‌های WiFi را از دست می‌داد. باگ مذکور ابتدا توسط کارل شو، محقق امنیتی، با استفاده از نام نقطه اتصال Wi-Fi شخصی «٪ p٪ s٪ s٪ s٪ s٪ n» در دستگاه‌های مبتنی بر iOS کشف شد و به تبع آن، مشخص شد که گوشی‌های اپل به‌راحتی نمی‌توانند به هات‌اسپات متصل شوند و در واقع این SSID خاص، اتصال وای‌فای را در برخی موارد کاملاً غیر فعال می‌کند.

به احتمال زیاد علامت ٪ که همراه با کاراکترهای S و P استفاده می‌شود، دلیل اصلی ایجاد باگ جدید است. بررسی‌ انجام‌شده این مسئله را تأیید می‌کند که یک باگ در پشت رشته-فرمت‌ها وجود دارد؛ اما به‌طور کلی به نظر نمی‌رسید که با آسیب‌پذیری خطرناکی طرف باشیم. پیش‌تر برخی ادعا کرده بودند که این باگ، شبکه وای‌فای آن‌ها را برای همیشه غیر فعال کرده است؛ درحالی‌که عده‌ای دیگر از کاربران با بازنشانی شبکه وای‌فای خود توانسته‌اند این باگ را برطرف کنند.

به‌طور کلی، پیشنهاد نمی‌شود کاربران عادی نسخه‌های بتا را بارگیری و نصب کنند؛ زیرا این نسخه‌ها معمولا باگ‌های بی‌شماری دارند که می‌تواند روی تجربه کاربری تأثیرگذار باشد و حتی به گوشی آسیب برساند. اپل معمولا پس از ارائه چندین نسخه‌ی بتا، به‌روزرسانی نهایی را برای عموم کاربران عرضه می‌کند؛ بنابراین، بهتر است تا انتشار نسخه‌ی نهایی منتظر بمانید و توصیه می‌شود به نقاط اتصال ناشناخته Wi-Fi، مخصوصاً اگر دارای نمادهای غیر معمول باشند، متصل نشوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *