امضای قرارداد بی‌سابقه OpenAI؛ ChatGPT حالا اخبار را هم خلاصه می‌کند

به‌لطف قرارداد جدید OpenAI با شرکتی رسانه‌ای، ChatGPT به داده‌های بیشتری دسترسی دارد و اخبار را هم خلاصه می‌کند.

شرکت OpenAI با شرکت رسانه‌ای اکسل اسپرینگر به توافقی بی‌سابقه دست یافت. این توافق به چت‌بات ChatGPT این امکان را می‌دهد که اخبار رسانه‌هایی مانند Politico و Business Insider را خلاصه کند.

بسیاری از نویسندگان، ناشران، هنرمندان و فعالان حوزه‌ی فناوری اقدامات قانونی علیه شرکت‌هایی که ابزار هوش مصنوعی مولد مانند چت‌‌بات‌ها را تولید می‌کنند، دنبال می‌کنند.

این افراد ادعا می‌کنند شرکت‌های هوش مصنوعی برای ارتقا و آموزش چت‌‌بات‌ها یا مدل‌های هوش مصنوعی تولید‌کننده‌ی تصاویر مانند میدجرنی، از آثار و محتوای تولید‌شده توسط آن‌ها بدون کسب اجازه استفاده می‌کنند.

بر اساس بیانیه‌ی axel springer، پس از اجرایی‌شدن قرارداد با OpenAI، هنگامی که کاربر از ChatGPT در مورد خبری بپرسد، این چت‌بات خلاصه‌ای از مقالات خبری منتشر شده در رسانه‌های Business Insider و Bild and Welt و Politico را ارائه می‌کند.

همکاری این دو شرکت به دنبال قراردادی است که پنج ماه پیش OpenAI با آسوشیتدپرس منعقد کرده بود که به آن این امکان را می‌داد تا از منابع اطلاعاتی آسوشیتدپرس برای آموزش ChatGPT استفاده کند.

به عنوان بخشی از قرارداد OpenAI و اکسل اسپرینگر، این شرکت خبری موظف است تا اطلاعات خبری خود را برای ارتقا و آموزش ۴-GPT در اختیار OpenAI‌ قرار دهد.

پژوهشی که در مهر ماه انجام شد نشان داد که داده‌ها و محتواهای ناشران در مقایسه با محتوای عمومی وب، تا صد برابر کارایی بیشتری در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی دارد.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط