الگوریتم هوش مصنوعی جدید وقوع جرم را از یک هفته قبل پیش بینی میکند

یک الگوریتم هوش مصنوعی قادر است وقوع جرم را از یک هفته قبل پیش بینی کند . این الگوریتم توسط دانشگاه شیکاگو طراحی شده و گفته می‌شود دقت ۹۰ درصدی دارد.

دانشگاه شیکاگو یک الگوریتم هوش مصنوعی طراحی کرده که قادر است جرایم را تا یک هفته قبل از وقوع‌ پیش‌بینی کند. این الگوریتم از دقت ۹۰ درصدی برخوردار است.

محققان دانشگاه شیگاکو الگوریتمی طراحی کرده و آن را با داده‌های زمانی و جغرافیایی از جرایم به وقوع پیوسته در شهر شیکاگو تمرین داده‌اند. این الگوریتم موفق شده وقوع جرم را تا یک هفته پیش از آن و با دقتی ۹۰ درصدی پیش‌بینی کند.

لازم به ذکر است محققین داده‌هایی از هفت شهر دیگر کشور آمریکا را با این الگوریتم مورد بررسی قرار داده‌اند. یکی از حاضران در این تحقیق، توضیحاتی درباره آن ارائه کرده است:

ما یک شبیه‌سازی از محیط شهری درست کرده‌ ایم و آن را با داده‌هایی از جرم و خشونت در گذشته تغذیه کرده‌ایم. الگوریتم توانسته با این داده‌ها، آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد را پیش‌بینی کند. البته محدودیت‌هایی وجود دارند ولی الگوریتم بسیار خوب کار می‌کند.

با استفاده از این الگوریتم می‌توان چگونگی افزایش وقوع جرم در یک منطقه را بررسی کرد و تاثیرات افزایش حضور ماموران امنیتی در یک محیط را مورد مطالعه قرار داد.

در طراحی الگوریتم از طبقه‌بندی معمول شهری به محله‌های مختلف چشم‌پوشی شده و شهر به قسمت‌هایی به طول ۳۰۵ متر تقسیم شده است.

مدل‌های تیم تحقیقاتی دانشگاه شیکاگو نشان می‌دهند که وقوع جرم در مناطق با درآمد بالاتر، به دستگیری بیشتری در مقایسه با مناطق فقیر ختم شده است.

این یعنی منابع پلیس به جای حضور و خرج در مناطقی با پتانسیل مالی و اجتماعی برای وقوع جرم، در مناطق پولدارتر متمرکز هستند.

 

منبع : شهر سخت افزار

مطالب مرتبط