پیکسل فولد، اولین گوشی تاشوی گوگل، با قیمت ۱۷۹۹ دلار معرفی شد

پس از سال‌ها شایعه، گوگل سرانجام از اولین گوشی تاشوی خود با نام «پیکسل فولد» رونمایی کرد. گوشی تاشوی ۱۷۹۹ دلاری گوگل که پیش‌فروش آن از امروز آغاز شده، قرار است در زمان عرضه در ماه ژوئن (خرداد-تیرماه) با گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ رقابت کند. در ادامه مشخصات این دستگاه را مرور خواهیم کرد که از طریق جدول انتهای مطلب نیز می‌توانید آن‌ها را به‌طور خلاصه مرور کنید.

مشخصات پیکسل فولد

گوشی تاشو گوگل

هرچند پیکسل فولد در مقایسه با گزارش‌های قبلی کمی گران‌تر است، اما از نظر مشخصات سخت‌افزاری تقریباً همان چیزی است که انتظار داشتیم. این دستگاه دارای یک نمایشگر خارجی ۵.۸ اینچی و یک نمایشگر داخلی ۷.۶ اینچی عریض است. هر دو نمایشگر این دستگاه پنل OLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از HDR هستند و تفاوت مهم اینکه پنل خارجی کمی روشن‌تر است (۱۵۵۰ نیت در مقابل ۱۴۵۰ نیت).

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه گوشی‌های تاشو، چین‌وچروک و خط تای وسط نمایشگر آن‌هاست و درباره پیکسل فولد ادعا شده که این دستگاه نسبت به رقیب اصلی خود، یعنی گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ، چین‌وچروک بسیار کمتری دارد. لولای دستگاه نیز از فولاد ضد‌زنگ ساخته شده است و گوگل ادعا کرده که می‌توان آن را ۲۰۰ هزار بار باز و بسته کرد.

پیکسل فولد از نظر مشخصات داخلی نیز کاملاً قابل‌توجه است. این دستگاه از همان پردازنده Tensor 2 موجود در پیکسل ۷ و ۶ پرو (و همچنین پیکسل ۷A و پیکسل تبلت که امروز معرفی شدند) به‌همراه ۱۲ گیگابایت رم بهره می‌برد. گزینه‌های ذخیره‌سازی دستگاه نیز شامل ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت می‌شود، اما هیچ راهی برای افزایش آن وجود ندارد.

گوگل ادعا کرده است که باتری تقریباً ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی پیکسل فولد که به دو سلول تقسیم شده، عمر باتری «بیش از ۲۴ ساعت» را ارائه می‌کند. همچنین این دستگاه را می‌توان با سرعت شارژ سیمی ۳۰ وات شارژ کرد و از شارژ بی‌سیم استاندارد Qi نیز پشتیبانی می‌کند. متأسفانه در جعبه دستگاه هیچ شارژری وجود ندارد.

گوشی تاشوی گوگل درمجموع دارای پنج دوربین است. دو دوربین ۸.۳ مگاپیکسلی در این دستگاه وجود دارد که یکی از آن‌ها در فضای بیرونی دستگاه برای عکس‌های سلفی و دیگری در بالای نمایشگر داخلی برای تماس‌های ویدیویی قرار گرفته است. سه دوربین نیز روی پنل پشتی دستگاه واقع شده که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت تثبیت اپتیکال، یک دوربین فوق‌عریض ۱۰.۸ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۱۰.۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۵ برابر می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های پیکسل فولد می‌توان به گواهی IPX8 اشاره کرد؛ به این معنی که این دستگاه می‌تواند در برابر آب و نه گردوغبار، مقاومت داشته باشد.

مشخصات پیکسل فولد
نمایشگرخارجی: ۵.۸ اینچ / داخلی: ۷.۶ اینچ
چیپستتنسور ۲
رم۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت
دوربین۴۸ مگاپیکسلی اصلی، فوق‌عریض ۱۰.۸ مگاپیکسلی و تله‌فوتو ۱۰.۸ مگاپیکسلی
دوربین سلفیدو دوربین ۸.۳ مگاپیکسلی
باتری۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعت
قیمت۱۷۹۹ دلار

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط