گوگل افشای محتوای تبلیغاتی انتخاباتی
افشای محتوای تبلیغاتی انتخاباتی
گوگل اعلام کرده است که نحوه افشای تبلیغات انتخاباتی که از محتوای دیجیتالی تغییر یافته برای نمایش افراد یا رویدادهای واقعی یا واقعنما استفاده میکنند را سادهتر خواهد کرد. با اهمیت این اعلامیه آشنا شوید.
گوگل اعلام کرده است که نحوه افشای تبلیغات انتخاباتی که از محتوای دیجیتالی تغییر یافته برای نمایش افراد یا رویدادهای واقعی یا واقعنما استفاده میکنند را سادهتر خواهد کرد. این اعلامیه همزمان با اوجگیری رقابتهای ریاستجمهوری ایالات متحده و رشد سریع فناوری هوش مصنوعی مولد که نگرانیهایی درباره سوءاستفاده احتمالی از آن ایجاد کرده، منتشر شده است. گوگل با این اقدام جدید خود، به مبارزه با اطلاعات نادرست انتخاباتی ادامه میدهد.
بهروزرسانی در الزامات افشای محتوا تحت سیاست محتوای سیاسی گوگل ایجاب میکند که بازاریابان یک کادر را در بخش “محتوای تغییر یافته یا مصنوعی” در تنظیمات کمپین خود انتخاب کنند.
این شرکت اعلام کرد که یک افشای درونتبلیغ برای ویدیوهای کوتاه و خوراکها در تلفنهای همراه و پخشهای درون جریانی در رایانهها و تلویزیون ایجاد خواهد کرد. برای هر فرمت دیگر، تبلیغکنندگان باید خودشان افشاهای قابل توجهی برای کاربران بنویسند. همچنین، “زبان افشای قابل قبول” بسته به محتوای تبلیغ متفاوت خواهد بود.
اقدام گوگل
همزمان با اوجگیری رقابتهای ریاستجمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده صورت میگیرد. بهطور همزمان، رشد سریع هوش مصنوعی مولد (GenAI) که میتواند به سرعت تصاویر، متنها و ویدیوها را ایجاد کند، نگرانیهایی درباره سوءاستفاده احتمالی از آن به وجود آورده است. علاوه بر این، افزایش استفاده از دیپفیکها مرز بین واقعی و جعلی را محو کرده است.
اوایل ماه مه، شرکت OpenAI به رهبری سم آلتمن اعلام کرد که پنج عملیات مخفیانه تأثیرگذاری را که قصد داشتند از مدلهای هوش مصنوعی برای “تلاش و دستکاری افکار عمومی یا تأثیرگذاری بر نتایج سیاسی” استفاده کنند، مختل کرده است.
علاوه بر گوگل، شرکتهای دیگر نیز اقداماتی برای کاهش خطر دخالت هوش مصنوعی در انتخابات آینده ایالات متحده انجام دادهاند. به عنوان مثال، سال گذشته شرکت متا اعلام کرد که افشای استفاده از هوش مصنوعی یا ابزارهای دیجیتال دیگر در ایجاد یا تغییر تبلیغات اجتماعی، سیاسی یا انتخاباتی در فیسبوک و اینستاگرام را برای تبلیغکنندگان اجباری خواهد کرد. مایکروسافت نیز ابتکارات مشابهی اتخاذ کرده است، از جمله ویژگیهایی که امکان علامتگذاری دیجیتال تبلیغات را فراهم میکند تا از تغییر آنها بدون باقی گذاشتن شواهد دستکاری جلوگیری شود. علاوه بر این، شرکتهای بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، متا، گوگل و آمازون توافقنامهای برای کاهش خطر دخالت هوش مصنوعی در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده امضا کردهاند.