افت قیمت ارزهای دیجیتال طی یک هفته اخیر

ارزش بیت‌کوین به پایین‌تر سطح قیمت در چند هفته اخیر رسیده است و در زمان نوشتن این گزارش به رقم ۴۴.۷۴۴ دلار سقوط کرده است. در حال حاضر مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی ۲۱۹۷ میلیارد دلار بوده که نسبت به روز گذشته ۶.۱۳ درصد افت داشته است. همچنین طبق آمارهای منتشر شده هم‌اکنون بیت‌کوین ۳۸ درصد و اتریوم ۱۸ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی را در اختیار دارند. به گفته کارشناسان یکی از دلایل افت چند روز بیت‌کوین بیانیه ایلان ماسک مدیرعامل تسلا برای کنار گذاشتن بیت کوین از روش‌های پرداخت در شرکت تسلا و قبول نکردن بیت‌کوین به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی است که تاکنون مقدار زیادی از ارزش این ارز دیجیتال را کم کرده و پیش‌بینی می‌شود که این روند نزولی همچنان ادامه یابد.

هر چند که مدیرعامل تسلا در این پیام که در توییتر شخصی خود منتشر کرده است، اعلام کرد که هیچ‌یک از میلیاردها دلار بیت کوینی که تسلا در ماه ژانویه (بهمن) خریداری کرده را نمی‌فروشد. او همچنین تاکید کرد که تا زمانی استخراج بیت‌کوین به سمت انرژی پایدارتر حرکت نکند از آن در تراکنش‌های خود استفاده نخواهد کرد. در نهایت گفت که به دنبال ارزهای دیجیتالی است که مصرف انرژی آنها از ۱٪ بیت کوین هم کمتر باشد.

اگر چه این پیام ماسک باعث کاهش بیت‌کوین شده است اما دو رمزارز کاردانو و پالیگان از هفته گذشته ۱۵ تا ۳۰ درصد رشد داشته‌اند. قیمت کاردانو امروز ۲۷ اردیبهشت، با ۲.۱۲ دلار قیمت، نسبت به هفته گذشته ۲۳درصد و پالیگان با قیمت ۱.۷۷ دلار نسبت به هفته پیش ۸۶ درصد رشد را تجربه کرده‌اند. به گفته کارشناسان این حوزه یکی از دلایل رشد این دو رمزارز این است که هر دو آن‌ها از الگوریتم اجماع اثبات سهام برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کنند که نسبت به بیت کوین مصرف انرژی به‌شدت پایین‌تری دارد.

همچنین دوج کوین، ارز دیجیتالی که ایلان ماسک نقش قابل توجهی در افزایش ارزش آن داشته نیز طی چند روز گذشته کاهش قابل توجهی را تجربه کرده و امروز با کاهش ۳.۵ درصدی، ارزش آن به ۰.۴ دلار رسید.

رمزارزقیمت (دلار)قیمت (تومان)کاهش روزانه (درصد)کاهش هفتگی (درصد)
بیت‌کوین۴۴.۷۴۴۱.۰۵۰. ۹۴۴.۴۵۷۸.۰۷_۲۲.۶۵-
اتریوم۳.۴۶۱. ۹۲۸۱.۳۱۶. ۹۶۲۷.۰۶-۱۶.۵۱-
بایننس کوین۵۳۰.۷۹۱۲.۴۴۶. ۹۹۹۱۰.۲۴-۲۰.۲۴-
کاردانو۲.۱۲۴۹.۷۷۳۹.۸۶-۲۲.۲۴+
پالیگان۱.۷۷۴۱.۸۸۵۴.۳۸+۹۲.۸۵+
دوج کوین۰.۴۹۹۴۲۶۱۱.۷۱۲۳.۵۷-۰.۶۷-
تتر۰.۹۹۹۸۳۸۲۳.۴۴۶۰.۰۱-۰.۰۱-
ریپل۱.۵۰۳۵.۲۴۲۱.۸۵-۲.۸۰-
پولکا دوت۳۹.۷۵۹۳۲.۲۳۵۱۱.۱۵-۰.۲۴+
بیتکوین کش۱.۱۰۹. ۰۲۲۶.۰۰۶. ۴۸۲۹.۷۹-۲۳.۳۰-
یونی سواپ۳۵.۲۴۸۲۶.۳۹۳۷.۱۵-۹.۹۷-
استلار۰.۶۸۵۴۲۹۱۶.۰۹۳۹.۳۱-۳.۳۵-

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *