اعتراف غیرمنتظره مدیر Google: قشر جوان ما را «پدربزرگ گوگل» می‌نامد

یکی از مدیران ارشد کسب‌و‌کار موتور جست‌وجوی گوگل می‌گوید کاربران جوان از این سرویس با عبارت «پدربزرگ گوگل» یاد می‌کنند.

هم‌زمان با تلاش گوگل در دادگاه برای مقابله‌با ادعای انحصارگرابودن از سوی وزارت دادگستری آمریکا، یکی از مدیران ارشد این شرکت می‌‌گوید قشر جوان گوگل را به‌عنوان سرویسی قدیمی می‌بیند.

بر اساس گزارش CNBC، پرابهاکار راگاوان، یکی از قائم‌مقام‌های ارشد گوگل و مسئول سرویس‌های جست‌و‌جو و تبلیغات، با حضور در دادگاه گفت برخی کاربران جوان از این موتور جست‌و‌جو با عبارت «پدربزرگ گوگل» یاد می‌کنند.

بر اساس ادعای راگاوان، گوگل همچنان برای پرسیدن سؤال‌هایی درباره‌ی تکالیف مدرسه و دانشگاه سرویس مناسبی است، اما کاربران جوان ترجیح می‌دهند سؤال‌های جالب‌تر خود را در جاهای دیگر بپرسند.

مشخص نیست که پرابهاکار راگاوان عبارت «پدربزرگ گوگل» را دقیقا کجا مشاهده کرده است. جست‌و‌جوی این عبارت در پلتفرم‌های اجتماعی مثل تیک‌تاک هیچ نتیجه‌ی خاصی به دنبال ندارد و بیشتر شامل میم‌هایی است که پدربزرگ‌ها را در حال جست‌و‌جو برای اطلاعات نشان می‌دهند.

وزارت دادگستری ایالات متحده پرونده‌ی سنگینی علیه گوگل به راه انداخته و گفته است این شرکت با انحصارگرایی جلوی پیشرفت رقیب‌هایش را می‌گیرد. یکی از اصلی‌ترین بخش‌های پرونده به قرارداد ۱۸ میلیارد دلاری گوگل و اپل ارتباط دارد که مطابق آن، آیفون از گوگل به‌عنوان موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض استفاده می‌کند.

جلسات دادگاه در هفته‌های گذشته روی ادعاهای وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل تمرکز داشتند؛ اما دور جدید جلسات که از دیروز آغاز شده است، به گوگل برای ارائه‌ی دفاعیه‌هایش فرصت می‌دهد. گوگل گفته است که دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده سوندار پیچای، مدیرعامل، در دادگاه حاضر خواهد شد.

پرابهاکار راگاوان در دادگاه گفت با وجود ادعاهای وزارت دادگستری، گوگل همین‌حالا با تهدیدهایی جدی از سوی سرویس‌های رقیب مواجه است. از نگاه او، گوگل با ارائه‌ی سرویس‌های باکیفیت و نوآورانه به جایگاه فعلی دست پیدا کرده است، نه انحصارگرایی.

به گفته‌ی راگاوان، در سال‌های نه‌چندان دور هیچ‌کس فکر نمی‌کرد سرویسی جدید بتواند از یاهو عبور کند؛ اما گوگل ازطریق ارائه‌ی نوآوری موفق شد در نهایت یاهو را هم پشت سر بگذارد. مدیر ارشد گوگل در ادامه گفت هم‌اکنون بسیاری از کاربران گوشی دارند و می‌توانند جست‌و‌جوی خود را ازطریق اپلیکیشن‌های مختلف انجام دهند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط