از این پس انتشار فیلم و سریال در رسانه‌های کاربر محور تنها با احراز هویت ممکن است

براساس جدیدترین تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر که در سازمان صدا و سیما برگزار شد، از این پس انتشار فیلم و سریال در رسانه‌های کاربرمحور تنها با احراز هویت امکان‌پذیر خواهد بود. براساس این قانون تنها افرادی که احراز هویت شده‌اند می‌توانند در رسانه‌های کاربرمحور ایرانی (مانند آپارات و…) فیلم و سریال به اشتراک بگذارند.

پنجمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌‌های صوت و تصویر فراگیر که با حضور دکتر علی عسگری، رییس رسانه ملی، حجت ‌السلام و المسلمین قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس ساترا، رئیس پلیس فتا ناجا، معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور، معاون سیما، معاون فرهنگی-اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی و معاون تدوین مقررات و امور حقوق ساترا برگزار شد.

در این جلسه مصوب شد که اشتراک فیلم و سریال در رسانه‌های کاربرمحور (VSP) تنها با احراز هویت کاربران ممکن خواهد بود. البته شرایط احراز هویت در رسانه‌های کاربرمحور هنوز تعیین نشده و معاون امور حقوقی ساترا به همین جهت مکلف شد تا چگونگی احراز هویت کاربران را در قالب سندی تا جلسه بعدی این کمیسیون آماده کند.

علی سعدی، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در دفاع از این مصوبه در توییتر اعلام کرد: این مصوبه در مورد محتوای فیلم و سریال است و دو هدف را دنبال می‌کند. با این مصوبه، ابتدا نقض مالکیت فکری آثار در پلتفرم‌های UGC کنترل خواهد شد؛ سپس به انتشار بی‌ضابطه محتوای نمایشی حرفه‌ای در این پلتفرم‌ها پایان می‌دهد. کاربران با احراز هویت از سوی پلتفرم می‌توانند به انتشار فیلم و سریال ادامه دهند.

هرچند هنوز نحوه احراز هویت کاربران در رسانه‌های کاربرمحور ایرانی مشخص نشده، اما از زمان اجرایی شدن این مصوبه، همه کاربران برای بارگذاری فیلم و سریال ایرانی در این رسانه‌ها باید احراز هویت شوند، به این ترتیب، جلوگیری از انتشار غیرقانونی فیلم‌ها و سریال‌ها، همچنین پیگیری تخلفات صورت گرفته در این زمینه تسهیل می‌یابد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *