اخبار جدیدرویداد ها

ارشمیدس استینگ , سایبر تراک نظامی تسلا معرفی شد

ارشمیدس استینگ خودرو نظامی تسلا

شرکت آرشمیدس دیفنس (Archimedes Defence)، که به تولید خودروهای ضدگلوله و نظامی شهرت دارد، به تازگی نسخه نظامی از تسلا سایبرتراک را با نام «ارشمیدس استینگ» رونمایی کرده است. این همکاری میان شرکت‌های آرشمیدس دیفنس و آپ‌فیت (Up.Fit) انجام شده و محصولی منحصربه‌فرد را به بازار معرفی کرده است.

شگفت‌انگیزتر این که، این تسلا سایبرتراک ویژه در نسخه‌های دولتی، نظامی و حتی غیرنظامی قابل سفارش است! هر یک از این نسخه‌ها از نظر پوشش زره با دیگری تفاوت دارند. برای مثال، تیپ ابتدایی با نام «استینگ باجا»، به یک ژنراتور ۸۰۰ ولتی AMP Drive G125TM مجهز شده که معمولاً در صنعت هوانوردی کاربرد دارد. این ژنراتور که با سوخت جت، دیزل یا بیودیزل کار می‌کند، توانایی شارژ باتری تسلا سایبرتراک تا ۱۲۵ کیلووات را دارد. جالب‌تر اینکه، این خودرو با یک پکیج حرکت خارج جاده و حتی یک بسته آبی خاکی اختیاری که آن را به هاورکرافت تبدیل می‌کند، عرضه خواهد شد.

ارشمیدس استینگ

در بخش زره ضدگلوله، دو تیپ دیگر با نام‌های «Whole Foods» و «Sting Protector» وجود دارند که البته قیمت بالاتری دارند. این نسخه‌ها به پکیج آفرود و زره فولادی آبکاری شده مجهز هستند. نسخه استینگ پروتکتور حتی در برابر گلوله‌های ۷.۶۲ میلی‌متری مقاوم است و برای استفاده در محیط‌های با تهدید متوسط طراحی شده است. مشتریان می‌توانند این نسخه را با یا بدون ژنراتور سوخت جت سفارش دهند.

اما نقطه اوج حفاظت را باید در تیپ «استینگ APC» جستجو کرد. این نسخه از ارشمیدس استینگ، نه تنها سرنشینان را در برابر انفجار مین محافظت می‌کند، بلکه با پوشش زره فولادی و سرامیکی، در برابر شلیک مسلسل‌های ۱۴.۵ میلی‌متری نیز مقاوم است. این تیپ برای محیط‌های با تهدید بالا طراحی شده و حتی امکان افزودن ژنراتور سوخت دیزل به صورت آپشنال وجود دارد.

درباره خودرو تسلا که قاتل شد بخوانید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا