ارزش هر سهم اپل با عبور از ۱۴۵ دلار، به بیشترین مقدار تاریخی خود رسید

طبق آخرین معاملات بورس نزدک، ارزش هر برگه سهم اپل با ثبت ارزش ۱۴۵٫۱۱ دلار، به بیشترین حد تاریخی خود رسید و جایگاه اپل را به‌عنوان باارزش‌ترین شرکت فناوری جهان حفظ کرد.

سهام اپل در پایان معاملات چهارشنبه گذشته در بورس نَزدَک با قیمت ۱۴۴٫۵۷ دلار بسته شد که رکوردی تاریخی برای اپل پس آخرین تعدیل هر برگه سهام به چهار واحد محسوب می‌شود. روند بسیار درخشان اپل در بازار سهام ایالت متحده آمریکا به اینجا ختم نمی‌شود؛ زیرا روز گذشته هر برگه سهم این شرکت پس از بسته شدن بازهای مالی با ۱٫۳۱ درصد رشد به ۱۴۵٫۱۲ دلار رسید که به موجب آن، ارزش کلی بازار غول دنیای فناوری ۲٫۴۲۲ تریلیون دلار افزایش یافت.

سهام اپل از ابتدای ژوئن (خرداد) حدود ۱۷ درصد افزایش یافته است. سود سهام این شرکت به ازای هر برگه سهم همراه با ارائه نتایج سود سه‌ماهه سوم آن، در گزارش مالی ۲۷ جولای (۵ مرداد) اعلام خواهد شد. اپل طی سه‌ماهه گذشته از چندین محصول از جمله ایرتگ، مدل‌های جدید آیپد پرو، آی‌مک و اپل تی‌وی  رونمایی و آن‌ها روانه‌ی بازار کرده و پیش‌نمایشی نیز از به‌روزرسانی‌های مهم نرم‌افزاری مانند iOS 15 و macOS Monterey در رویداد توسعه‌دهندگان امسال ارائه داده است که می‌توان آن‌ها را عواملی مؤثر در عملکرد درخشان سهام این شرکت در نظر گرفت.

سقف بازار اپل در حال نزدیک شدن به ارزش دیوانه‌وار ۲٫۵ تریلیون دلار است و از این‌رو باارزش‌ترین شرکت فناوری جهان شناخته می‌شود. مایکروسافت که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده اپل است، با فاصله در خور توجهی در جایگاه دوم باارزش‌ترین شرکت‌های فناوری جهان قرار دارد. ردموندی‌ها در ماه گذشته برای اولین بار توانستند از ارزش بازار ۲ تریلیون دلار عبور کنند.

طبق گفته یاهو فایننس، تحلیلگران انتظار دارند اپل در سه‌ماهه سوم رکورد درآمد ۷۲٫۹ میلیارد دلاری ثبت کند که در مقایسه با ۵۹٫۷ میلیارد دلار در سه‌ماهه مشابه سال گذشته، حدود ۲۲ درصد رشد خواهد داشت. لوکا مائستری، مدیر مالی اپل، در گذشته هشدار داده بود که محدودیت‌های عرضه به تبع مشکلات لجستیکی می‌تواند در سه‌ماهه سوم تأثیر ۳ تا ۴ میلیارد دلاری داشته باشد و از آنجاکه کمبود جهانی تراشه محصولاتی نظیر آیپد و مک‌بوک را تحت تأثیر قرار داده، ممکن است روی گزارش مالی پیش رو نیز تأثیرگذار باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *