اپل اضافه شدن برچسب حریم خصوصی به اپ‌ها را از ماه آتی الزامی می‌کند

به نقل از دیجیاتو

اپل اعلام کرد ارائه اطلاعات مربوط به ردیابی کاربران توسط اپ‌ها در قالب برچسب‌هایی موسوم به Nutrition Labels از تاریخ ۸ دسامبر (۱۸ آذر) الزامی می‌شود.

برچسب حریم خصوصی اپل همانطور که از نامش پیداست، تقریباً مثل برچسب‌های ارزش تغذیه‌ای که روی مواد غذایی چسبانده می‌شوند، یک تصویر واضح از اتفاقاتی که درون اپ رخ می‌دهند را پیش از دانلود از اپ استور iOS یا مک به کاربر نشان می‌دهند. این برچسب‌ها اطلاعاتی که اپ‌ها جمع‌آوری می‌کنند را به شکلی قابل فهم و ساده به کاربر نمایش می‌دهند.

اپل به توسعه دهندگان هشدار داده تا تمامی اطلاعاتی که آن‌ها و شرکت‌های شخص ثالث همکار آن‌ها جمع‌آوری می‌کنند را فاش کرده و برچسب‌های خود را به روز نگه دارند. برای مثال اگر اپلیکیشنی برای کار کردن به دانستن موقعیت مکانی دقیق نیاز دارد، کاربر باید پیش از دانلود کردن آن از این موضوع مطلع شود.

اگر پس از انتشار اپ قابلیت GPS از اپلیکیشن حذف شد توسعه دهنده باید برچسب را بروز کرده و این موضوع را به اطلاع کاربران برساند. نکته مهم این است که اگر برنامه‌ای نیاز به ردیابی دارد، کاربر باید پیش از نصب کردن آن روی گوشی از این موضوع آگاه شود.

اپل با وادار کردن توسعه دهندگان به ارائه این اطلاعات می‌خواهد به کاربران کمک کند تا به شکلی قابل فهم و ساده از چگونگی استفاده اپ‌ها از آیفون برای ردیابی آن‌ها آگاه شوند. اپل نظارت سفت و سختی بر مجوزهای درون برنامه‌ای دارد و حالا به کمک برچسب‌ها نظارت را بیشتر هم کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *