آپدیت جدید ویندوز ۱۱ می‌تواند سرعت کامپیوتر شما را افزایش دهد و بسیاری از مشکلات را برطرف کند

آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ مایکروسافت که با نام (Windows 11 KB5007215) شناخته می‌شود، اکنون به‌عنوان یک دانلود رایگان برای کاربران سراسر جهان در دسترس است. این به‌روزرسانی با هدف رفع برخی مشکلات بسیار بزرگ برای رایانه‌های شخصی با پردازنده‌های (AMD Ryzen) در دسترس کاربران قرار گرفته است.

Windows Latest گزارش می‌دهد، اگر رایانه شخصی با پردازنده AMD دارید، باید این آپدیت را در اسرع وقت نصب کنید، زیرا می‌تواند منجر به اجرای سریع‌تر رایانه شما پس از افت عملکرد چشمگیر آن بعد از نصب ویندوز ۱۱ شود.

باگ فایل اکسپلورر رفع شد

این به‌روزرسانی همچنین چندین مشکل را با فایل اکسپلورر برطرف می‌کند، ابزاری که اکثر مردم هر روز از آن برای دسترسی به فایل‌ها و پوشه‌ها در رایانه شخصی خود استفاده می‌کنند؛ مایکروسافت همچنین مشکلی را که در آن نمی‌توانستید نام فایل‌ها را تغییر دهید و نشت حافظه هنگام استفاده از دسکتاپ مجازی را برطرف کرده است.

مشکلی در ویندوز ۱۱ که در آن جستجوی فایل‌ها در ابزار جستجوی ویندوز یا از طریق فایل اکسپلورر نیز انجام نمی‌شد در آخرین به‌روزرسانی هموار شد؛ با رفع این مشکلات، بسیاری از افرادی که از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند، امیدوارند تا تجربه‌ای بهتر از رایانه‌ی خود داشته باشند.

تغییرات دیگری که مایکروسافت با آپدیت KB5007215 به ویندوز ۱۱ اضافه کرده است:

رفع مشکلات ضبط بازی Xbox Game Bar

رفع مشکل کیفیت صدا

رفع نشت حافظه ناشی از فرآیند lsass.exe

رفع مشکلات BitLocker با ماشین‌های مجازی

رفع باز نشدن برنامه‌های آفیس برای بعضی افراد

تنظیم تم کنتراست بالا برای سهولت استفاده

رفع مشکلی که ممکن است هنگام تنظیم برای نمایش یک اسلاید منجر به قفل صفحه شود

این به‌روزرسانی به‌طور خودکار دانلود می‌شود، بنابراین برای دریافت آن نیازی به انجام کاری ندارید. با این حال، اگر می‌خواهید فوراً آن را دریافت کنید، می‌توانید برنامه (Windows Update) را در ویندوز ۱۱ باز کنید (Windows Update را در نوار جستجو تایپ کنید)، سپس روی (Check for Updates) کلیک کنید.

تحلیل: گامی در جهت درست

مطمئناً از آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ استقبال می‌شود، زیرا به نظر می‌رسد بسیاری از ناامید کننده‌‌ترین مشکلات ویندوز ۱۱ را برطرف می‌کند.

سیستم عامل جدید قرار بود وقفه‌ای برای ویندوز ۱۰ باشد و برای افرادی که به طیف وسیعی از ویژگی‌های جدید و یک رابط کاربری اصلاح شده نیاز دارند، ارائه شود.

با این حال، با گزارش‌هایی مبنی بر کاهش سرعت رایانه‌های شخصی با تراشه‌های AMD توسط سیستم‌عامل، همراه با این واقعیت که فایل اکسپلورر -یک ابزار کلیدی- نیز برای برخی افراد مشکلاتی ایجاد می‌کرد، بسیاری از آن هیجانات اولیه برای ویندوز ۱۱ را کاهش داد.

بنابراین، خوب است که مایکروسافت این مشکلات را برطرف کرده و در حالی که مردم هنوز با مشکلات دیگری در ویندوز ۱۱ مواجه هستند، این به‌روزرسانی جدید حداقل باید باعث شود مردم احساس راحتی بیشتری برای ارتقا به سیستم عامل جدید داشته باشند.

و خب می‌توان گفت این سیستم عامل مانند یک پروژه در حال پیشرفت به نظر می‌رسد، اما حداقل پیشرفت در مورد بهبود پایداری و عملکرد کلی ویندوز ۱۱ در حال انجام است. برای مایکروسافت، این قطعاً یک گام در جهتی درست به سمت پیشرفت است.

منبع:ITresan

آموزش دوره مایکروسافت

مطالب مرتبط