آمریکا برای پیشگیری از فرار مالیاتی،قانونی برای معامله‌گران کریپتو تصویب کرده است.

در ایالات متحده، افرادی که ارزهای دیجیتال را در اختیار دارند و فروش می‌دهند، الزام داشته‌اند که مالیات بر درآمد خود را پرداخت کنند. وزارت خزانه‌داری این کشور همچنین قانونی جدید تصویب کرده است تا اطمینان حاصل کند که مبلغ مناسبی از مالیات‌های برداشت شده از معاملات ارزهای دیجیتال را به دست آورد.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، قانون جدیدی که توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تصویب شده است، پلتفرم‌های ارز دیجیتال مانند صرافی‌ها و پردازشگرهای پرداخت را موظف به گزارش اطلاعات تراکنش‌های کاربرانشان به سازمان خدمات درآمد داخلی (IRS) می‌کند. این اقدام قانونی به امید جلوگیری از فرار مالیاتی معامله‌گران در حوزه کریپتو انجام شده است، زیرا IRS قادر خواهد بود دقیقاً میزان بدهی مالیاتی افراد را که به آن اعلام کرده‌اند، بررسی کند.

.مالیات

از طرفی دیگر، قانون جدید اعلام درآمد افراد را بسیار آسان‌تر می‌کند؛ کارگزاران اکنون موظف هستند فرم ۱۰۹۹ را به مالکان کریپتو ارائه دهند. IRS پیش‌نویس فرم ۱۰۹۹-DA را سال گذشته منتشر کرده بود که برای ردیابی تراکنش‌های کریپتو طراحی شده بود و نسخه نهایی آن به‌زودی در دسترس قرار می‌گیرد.

نکته مهم دیگر این است که این قانون برای تراکنش‌های استیبل‌کوین‌ها آستانه ۱۰ هزار دلار را تعیین کرده است.

«آویوا آرون داین»، دستیار موقت وزیر خزانه‌داری در حوزه سیاست‌های مالیاتی، درباره قانون جدید ایالات متحده می‌گوید:

«سرمایه‌گذاران دارایی‌های دیجیتال و IRS اکنون به اسنادی دسترسی بهتری خواهند داشت که برای ثبت و بررسی اظهارنامه‌های مالیاتی به آن‌ها نیاز است. این اقدامات گزارش‌دهی، به مالیات‌دهندگان کمک می‌کند تا به راحتی مالیات‌های خود را پرداخت کنند و همچنین از فرار مالیاتی سرمایه‌گذاران ثروتمند جلوگیری کند.»

قانون جدید تنها برای پلتفرم‌هایی که دارایی‌های دیجیتالی مانند Coinbase یا Binance را مدیریت می‌کنند، اعمال می‌شود؛ بنابراین پلتفرم‌های غیرمتمرکز مانند آن‌ها در برگیرنده قانون نمی‌شوند و برای آن‌ها باید قانون جداگانه‌ای تصویب شود که احتمالاً در انتهای امسال تصویب خواهد شد.

با این حال، براساس این قانون، کارگزاران باید از سال ۲۰۲۵ گزارشی در مورد درآمد حاصل از فروش دارایی‌های دیجیتال سال ۲۰۲۶ ارائه دهند؛ بنابراین معامله‌گران ارزهای دیجیتال هنوز می‌توانند در سال ۲۰۲۴ به کار خود ادامه دهند بدون اینکه این قانون بر آن‌ها تأثیر بگذارد.

 

مقاله های مرتبط که میتوانید مطالعه کنید:

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

مروری بر گذشته بیتکوین

 

مطالب مرتبط