رکورد سریع‌ترین رم دنیا توسط XPG شکسته شد

XPG یکی از برند‌های معروف شرکت ای‌دیتا به عنوان اولین تولید کننده ماژول‌های حافظه DRAM با اورکلاک ماژول رم DDR5 به فرکانس ۸۱۱۸ MT/S توانست رکورد سریع‌ترین رم دنیا را بشکند. این رکورد در آزمایشگاه اورکلاک XOCL همین شرکت به دست آمد، این درحالی است که رکورد پیشین مربوط به اورکلاک حافظه DDR5 سرعت ۴۸۰۰ MT/S بود که مشخصا رم جدید شرکت XPG توانسته به دستاوردی چشمگیر در این زمینه دست پیدا کند.

شرکت XPG به عنوان یک برند پیشرو در زمینه سیستم‌های سخت‌افزاری و لوازم جانبی گیمینگ، به دنبال آن است تا در ماه جاری (اکتبر ۲۰۲۱) مجموعه‌ای از ماژول‌های حافظه DDR5 را برای علاقمندان به گیم و سیستم‌های رایانه‌ای عرضه کند، شرکت آونگ به عنوان ارائه دهنده محصولات XPG در ایران به زودی این محصولات رم DDR5 را در بازار کشورمان عرضه می‌کند.

از جمله محصولاتی که به‌ویژه طرفداران بازی با پلی‌استیشن ۵ حتما منتظر آن هستند، حافظه XPG GAMMIX S70 BLADE M.2 2280 است که با پلی‌استیشن ۵ سازگار بوده و می‌توان برای ارتقاء سرعت حافظه PS5، آن را با حافظه فعلی این کنسول جایگزین کرد. این حافظه با استفاده از جدیدترین رابط PCIe Gen4 به کاربران اجازه می‌دهد تا با سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب ۷۴۰۰ و ۶۸۰۰ مگابایت بر ثانیه، تجربه جدیدی از بازی با پلی‌استیشن ۵ داشته باشند.

از قابلیت‌های جذاب GAMMIX S70 BLADE می‌توان به هیت سینک آلومینیومی آن اشاره کرد که دما را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد و می‌تواند بهترین SSD جایگزین برای PS5 باشد. این محصول اکنون با گارانتی ۵ ساله آونگ در ایران عرضه شده است.

همچنین ADATA LEGEND 840 M.2 2280 نیز یکی دیگر از جدیدترین حافظه‌های SSD معرفی شده توسط ای‌دیتا است که به زودی به بازار عرضه خواهد شد. این SSD با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های PCIe Gen4 x4 و NVMe 1.4، سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب ۵۰۰۰ و ۴۵۰۰ مگابایت بر ثانیه را جهت اجرای روان و بدون تاخیر بازی‌ها ارائه می‌دهد. این حافظه به فناوری‌های SLC caching و HMB یا Host Memory Buffer مجهز شده که تاثیر فراوانی در سرعت انتقال دیتا با حافظه LEGEND 840 دارد. این محصول به زودی با گارانتی آونگ به بازار عرضه خواهد شد.

منبع:ITresan

آموزش دوره سیسکو CCNA

مطالب مرتبط