گوگل به‌دنبال افزودن ویژگی ردیابی بلوتوثی به اندروید برای یافتن دستگاه‌های گم‌شده است

 

برنامه‌نویسان با جست‌وجو در کدهای نسخه بتای گوگل پلی متوجه شده‌اند گوگل به‌دنبال افزودن ویژگی‌ای به نام اسپات هستند که کاربران ازطریق آن می‌توانند دستگاه‌های شده‌شان را ردگم‌یابی کنند.

در‌حال‌حاضر، اپل و سامسونگ راهکاری برای ردیابی محصولات گم‌شده به کاربران ارائه داده‌اند که ایر‌تگ و اسمارت‌تگ نام دارند. کاربر با استفاده از ایر‌تگ یا اسمارت‌تگ و کمک‌گرفتن از دستگاه‌های دیگر، محصولش را حتی درصورت متصل‌نبودن به اینترنت ازطریق بلوتوث ردیابی و پیدا کند. اصولا به چنین روشی «جمع‌سپاری» (Crowd-Sourced) می‌گویند و حال مشخص شده است گوگل نیز به‌دنبال ارائه راهکار خود با ویژگی جمع‌سپاری است.

برنامه‌نویسان با جست‌وجو در میان کدهای نسخه بتای گوگل پلی سرویس (نسخه ۲۱.۲۴.۱۳) اطلاعات جالبی درباره راهکار جدید گوگل یافته‌اند. در اطلاعات به‌دست‌آمده، روش مدنظر گوگل اسپات (Spot) نام دارد و در توضیحاتش آمده است: «به گوشی کاربر اجازه می‌دهد در یافتن دستگاه‌های دیگر وی یا دستگاه‌های کاربران دیگر کمک کند.»

با چنین روشی اگر گوشی هوشمند یا تبلت یا سایر محصولات اندرویدی‌تان را گم کردید، کافی است از روش اسپات استفاده کنید تا هرچه سریع‌تر محل آن را بیابید. در این روش که یکی از ویژگی‌های بخش شبکه یافتن دستگاه من (Find My Device Network) نام دارد، از هر دستگاه اندرویدی دیگر می‌توانید برای یافتن وسیله گم‌شده‌تان کمک بگیرید.

حتی اگر اینترنت گوشی هوشمندتان قطع شده باشد، به‌دلیل اینکه ویژگی اسپات از بلوتوث بهره می‌گیرد، هر دستگاه نزدیک به تلفن هوشمندتان امکان ردیابی دستگاه و ارسال موقعیت آن به کاربر را خواهد داشت. گوگل هنوز ویژگی جدید را تأیید یا رد نکرده است؛ اما انتظار می‌رود به‌زودی اخبار بیشتری درباره قابلیت اسپات و زمان انتشار آن برای سیستم‌عامل اندروید در فضای مجازی قرار گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *