گلکسی فولد سامسونگ خیلی زودتر از آنچه که انتظار می‌رود خراب می‌شود!

سامسونگ ادعا می‌کند که گلکسی فولد تا ۲۰۰۰۰۰ بار خم شدن را دوام خواهد آورد؛ که به عبارتی می‌شود حدود ۵ سال استفاده مداوم از آن. حالا CNET تصمیم گرفته است با استفاده از یک ماشین اتوماتیک که گوشی را باز و بسته می‌کند، این ادعاها را به بوته آزمایش بگذارد.

کل این تست، چهار ساعت به طول انجامید و در آخر، دستگاه گلکسی فولد مورد آزمایش، درست بعد از ۱۲۰۰۰۰ بار خم شدن، از کار افتاد. این تعداد، به عبارتی می‌شود ۶۰ درصد ۲۰۰۰۰۰ بار و یعنی اینکه گوشی تاشو سامسونگ تنها به مدت ۳ سال دوام خواهد آورد.

Automated-testing-shows-that-the-Samsung-Galaxy-Fold-fails-earlier-than-expected

پیش‌ از این، SquareTrade نیز آزمایش مشابهی را با همان ماشین FoldBot انجام داده بود. در حالیکه گلکسی فولد آنها هم بعد از ۱۲۰۰۰۰ بار خم شدن از کار افتاد، اما نتایج آنها تا حدودی امیدوارکننده‌تر بود؛ چراکه نمایشگر گوشی، فقط دچار یک پیکسل گیرکرده شد و لولای آن هم تازه شروع به خراب شدن کرد. همچنین، با اینکه صفحه لمسی آن، موقتا از کار افتاد، اما این مشکل به‌خودی خود برطرف گردید و مجددا تکرار نشد. اما آسیب وارد آمده در تست CNET، بسیار شدید بود؛ بطوریکه در دفعه ۱۱۹۰۰۰ام، نصف نمایشگر از کار افتاد و لولای آن نیز شروع به ساییدگی و گسیخته شدن کرد. بعد از حدود ۱۲ دقیقه، با اینکه نصف صفحه‌نمایش کار می‌کرد، اما لولای آن کاملا از کار افتاده بود.

البته ذکر این نکته لازم است که ماشین FoldBot، دستگاه را با شدت نسبتا زیادی باز و بسته می‌کرد؛ بنابراین اگر شما با گوشی گلکسی فولد خودتان کمی مهربان‌تر رفتار کنید، احتمالا برای مدت زمان طولانی بتوانید آن را نگه دارید. ضمن اینکه شما هندست‌تان را مانند ماشین مذکور، با تناوب سریعی باز و بسته نخواهید کرد و این هم می‌تواند فاکتور مهمی در طول عمر دستگاه شما باشد.

Automated-testing-shows-that-the-Samsung-Galaxy-Fold-fails-earlier-than-expected-2

با این‌حال، وجود دو تست با نتایج نسبتا متفاوت نشان می‌دهد که عامل شانس نیز در این کار دخیل بوده است؛ چراکه یک دستگاه آسیب کمتری دید، اما دیگری بعد از تست، کاملا غیرقابل استفاده شده بود.

سامسونگ در مواردی که نمایشگر گلکسی فولد از کار بیفتد، با ۱۵۰ دلار آن را برای شما تعویض خواهد کرد. البته این کار تنها برای خریدهای امسال معتبر است و در سال‌های بعد چنین شانسی نخواهید داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *