چگونه پینگ خود را کاهش دهیم

اگر در زمان انجام بازی‌های آنلاین با مشکل وقفه مواجه هستید (سایر بازیکنان مدام ظاهر و ناپدید می‌شوند و صحنه‌ها با پرش همراه است)، این امکان وجود دارد که پینگ شما بیش از اندازه بالا باشد. پینگ یک واحد اندازه گیری برای سرعت اتصال شما، یا به طور دقیقتر مدت زمان تاخیر اتصال به اینترنت است.

خیلی از مردم تصور می‌کنند که معیار یک اینترنت سریع و پاسخگو تنها بر اساس سرعت دانلود و آپلود سنجیده می‌شود، اما موضوع فراتر از اینها است. یکی از مشخصه‌های سنجش کیفیت دسترسی به اینترنت پینگ است که به زمان پاسخگویی یک اتصال اینترنتی مربوط می‌شود. اگر شما یک پینگ ۹۸ms (میلی ثانیه) داشته باشید، این نشان دهنده زمانی است که طول کشیده تا کامپیوتر شما به درخواست یک کامپیوتر دیگر پاسخ دهد.

مسلما هر چه زمان پینگ شما کمتر باشد نتیجه بهتری را به دست خواهید آورد. خیلی از بازی‌های آنلاین پینگ شما را به همراه پینگ سایر بازیکنان یا سرورها نمایش می‌دهند. اگر پینگ شما بالاتر از ۱۵۰ است، به احتمال زیاد در زمان انجام بازی با مشکل تاخیر مواجه خواهید شد.

پینگ تنها روی بازی‌ها تاثیر نمی‌گذارد، بلکه در تمام مواردی که موضوع زمان گیری در ارتباط اینترنتی حیاتی باشد پینگ طولانی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

چگونه سرعت پینگ را اندازه گیری کنیم

شما می‌توانید با استفاده از خدمات سایت Speedtest.net زمان تاخیر اتصال اینترنت خود را آزمایش کنید. مقادیر پینگ کمتر از ۲۰ms عالی در نظر گرفته می‌شود. در حالی که مقادیر بالای ۱۵۰ms با نتایج وقفه قابل مشاهده همراه خواهد بود.

شما ممکن است سریع‌ترین کامپیوتر شخصی مخصوص بازی را در اختیار داشته باشید، اما با یک پینگ بالا، عملکرد شما در یک بازی آنلاین بسیار ضعیف خواهد بود.

چگونه پینگ را کاهش دهیم

یک روش مشخص برای کم کردن پینگ شما وجود ندارد، اما با آزمون و خطای چند راهکار موجود می‌توان به نتیجه مطلوب‌تری رسید. اولین و ساده ترین راهکار بستن تمام برنامه‌ها و پنجره‌های دیگر در کامپیوتر است تا مطمئن شوید که غیر از بازی چیز دیگری در پس زمینه از اینترنت استفاده نمی‌کند.

یکی دیگر از مواردی که ممکن است پینگ شما را افزایش دهد، مصرف پهنای باند شبکه توسط یکی دیگر از کاربران شبکه خانگی شما است. هر چه تعداد دستگاه‌های فعال متصل به شبکه شما بیشتر باشد، پینگی که شما به دست می‌آورید نیز بالاتر خواهد بود.

اگر همچنان سرعت پینگ شما بالا است، سعی کنید فاصله لپتاپ خود را از روتر کمتر کنید و یا برای به دست آوردن بهترین نتیجه به جای اتصال بی‌سیم کامپیوتر خود را با استفاده از کابل اترنت مستقیما به روتر متصل کنید. با این کار تمام مشکلات بالقوه‌ای که ممکن است در زمان استفاده از شبکه وای‌فای و قدرت سیگنال ضعیف با آن مواجه شوید و تاثیر منفی آن روی زمان تاخیر اتصال شما به اینترنت از بین خواهد رفت.

اگر این راه هم به نتیجه نرسید به سراغ متداول‌ترین روش رفع عیب بروید. روتر خود را خاموش کرده و بعد از ۱۰ ثانیه دوباره روشن کنید. اگر از یک روتر و مودم به صورت جداگانه استفاده می‌کنید فراموش نکنید که هر دو دستگاه را یک بار خاموش و روشن کنید.

اگر تمام مراحل توضیح داده شده در بالا را انجام دادید و باز هم مشکل پینگ بالا برطرف نشد، تنها کار باقی مانده این است که با فراهم کننده خدمات اینترنت (ISP) خود تماس بگیرید. آنها این توانایی را دارند تا مشکلات احتمالی را از راه دور شناسایی کرده و برطرف کنند. و اگر آنها هم کاری در این مورد انجام ندادند، شاید وقت آن رسیده تا خدمات دهنده خود را تغییر دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *