چرا هارد گوشی هوشمندتان می سوزد؟

هارد یا EMMC که از نظر الکترونیکی آسیب دیده باشد هارد سوخته (EMMC آسیب دیده) می گویند. آسیب هایی که نوسان برق می تواند به هارد وارد کند این است که به برد یا آی سی کنترل یا هر دو آسیب می رساند. گاهی اوقات هارد گوشی قابل تعمیراست اما در مواردی نیز هارد قابلیت تعمیر را ندارد و می بایست آن را تعویض کرد. در مورد هارد سوخته ای که قابلیت تعمیر ندارد،اطلاعات نوشته شده روی هارد دیگر قابل بازیابی نیست.

دلایل سوختن هارد گوشی

به طور کلی علت خرابی و سوختن هارد گوشی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل در میان تمام تلفن های همراه مشترک هستند.

  • زمانی که گوشی در حال شارژ است، هرگز اقدام به خاموش یا ریست کردن گوشی نکنید.
  • زمانی که باتری گوشی زیر ۲۰ % ظرفیت شارژ است اقدام به ریست فکتوری یا ریست معمولی نکنید، چرا که در این حالت عمل خواندن و نوشتن به ولتاژ بیشتری  نیاز دارد و این کار سبب می شود که به هارد گوشی ولتاژ مناسبی نرسد و در عملکرد آن اختلال ایجاد کند. پس همیشه توجه داشته باشید که باطری گوشی بالای ۷۰ یا ۸۰ % شارژ بهینه داشته باشد.
  • شایعترین مورد سوختن هارد که اکثرا در گوشی های اچ تی سی که دیده شده در حین بازی های گرافیکی است.
  • ضربه خوردگی و آب خوردگی نیز یکی از دلیل های شایع سوختن هارد می باشد. زمانی که گوشی ضربه یا آب می خورد ولی مدتی کار می کند ولی یک دفعه و بی دلیل خاموش می شود، بی شک هارد گوشی سوخته است و باید تعویض شود. اثرات منفی ناشی از ضربه خوردگی و آب خوردگی گوشی، هرگز از همان ابتدا مشخص نمی شود.
  • استفاده از شارژر های غیر استاندارد هم یکی دیگر از دلایل سوختن آی سی هارد و آی سی تغذیه گوشی است. همه ی گوشی ها برای شارژ شدن باتری از یک آمپر خاص استفاده می کنند که فقط مختص همان گوشی است. همه ی شارژ های امروزی که ما از آنها استفاده می کنیم روی اکثر مدل ها جواب می دهند و در حین شارژ فشار زیادی را به گوشی تحمیل می کند.برای شارژ هر گوشی قویا توصیه می کنیم از شارژر اصلی(اورجینال) و استاندارد همان مدل استفاده کنید.
  • موارد تشخیص خرابی هارد:یکی از موارد خاموشی هارد این است که هننگام کار کردن با گوشی، خود به خود خاموش می شود ولی باز هم به قطعیت نمی توان گفت که ایراد از هارد می باشد.
  • گوشی روشن شده و روی لوگوی کمپانی می ماند که راه حل اول آن فلش کردن توسط افراد متخصص می باشد و راه حل دوم تعویض هارد می باشد.
  • در برند htc گوشی روی لوگو می ماند و هفت بار ویبره می زند.
  • گوشی روشن می باشد ولی امکان ریختن اطلاعات و یا برداشتن اطلاعات از گوشی امکان پذیر نمی باشد.

مطالب پربازدید:
۶ دلیل عدم استفاده از کارت SD در گوشی های اندرویدی
آیا گوشی ها در زمان اتصال به درگاه USB 3.0 سریع تر شارژ می شوند؟
قبل و بعد از به سرقت رفتن گوشی موبایل چه کارهایی باید انجام داد

نکته۱: اگر گوشی دارای Cpu mtk باشد فلش قبول نمی کند و آمپری که با منبع تغذیه نشان می دهد حدودا بین ۱۰-۱۵ صدم آمپر می باشد و بعد از آن آمپر صفر می شود.

نکته۲: اگر گوش دارای Cpu qualcomm باشد آمپر بین ۵ تا ۱۵ صدم آمپر می باشد و ثابت می ماند که رنج آمپر بسته به نوع گوشی متفاوت است.

منبع : کوک موبایل

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *