هشدار درباره حمله باج افزارها به دوربین های عکاسی

دامنه خطرات ناشی از حملات سایبری و باج افزاری به دوربین های عکاسی هم کشیده شده و این کار از طریق پورت یو اس بی و شبکه های وای فای ممکن است.

 به نقل از آسین ایج، یافته های موسسه امنیتی چک پوینت نشان می دهد که باج افزارها و بدافزارها می توانند با نفوذ به دوربین های پیشرفته از طریق پورت یو اس بی و شبکه های وای فای آنها را هم آلوده کنند.

با توجه به اینکه دوربین های دیجیتال از فیلم برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده نمی کنند، اتحادیه بین المللی صنعت تصویربردرای، یک پروتکل استاندارد موسوم به پی تی پی را برای انتقال عکس های دیجیتال از دوربین به رایانه شخصی ابداع کرده است. این پروتکل برای اجرا از فرامین مختلفی استفاده می کند که تعدادی از آنها قابلیت سوء استفاده را دارند.

به عنوان مثال دوربین EOS ۸۰D کنون که دارای هر دو پرت یو اس بی و وای فای است، به علت آسیب پذیری همین پروتکل می تواند به بدافزار و باج افزار آلوده شود.

چک پوینت به کاربران هشدار داده برای حفظ امنیت خود در زمان استفاده از دوربین های دیجیتال نرم افزار نصب یا فرم ویر آنها را به روز کرده و وصله های تازه را نصب کنند، وای فای دوربین را در زمان عدم استفاده خاموش کنند و از استفاده از شبکه های وای فای عمومی اجتناب کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *