مایکروسافت با واقعیت مجازی DreamWalker، مسیر پیاده‌روی را شخصی‌سازی می‌کند

مایکروسافت فناوری واقعیت مجازی جدیدی به‌‌نام DreamWalker طراحی است که با ترکیب چند دستگاه، مسیر پیاده‌روی کاربر را با محیطی دلخواه خودش جایگزین می‌کند.

محققان مایکروسافت فناوری جدیدی در حوزه‌ی واقعیت مجازی طراحی کرده‌اند که به کاربر امکان می‌دهد هنگام پیاده‌روی در مسیرهای واقعی، در محیط‌های مجازی دلخواه حرکت کند. درواقع، کاربر می‌تواند هنگام پیاده‌روی به‌جای مشاهده‌ی نماهای روزانه و تجریه‌های همیشگی، محیط شخصی‌سازی‌شده‌ را مشاهده کند.

مایکروسافت، این پروژه‌ی تحقیقاتی جدید را DreamWalker نام‌گذاری کرده است. در توضیح فناوری جدید می‌خوانیم:

روشی که به افراد امکان می‌دهد در زمان پیاده‌روی در محیط‌های روزانه، مانند پیاده‌روی به‌سوی محیط کار یا مدرسه، امن‌تر مسیریابی کند و هم‌زمان خود را در محیطی مجازی و متفاوت ببینند. به‌عنوان مثال، می‌توان در محیط مجازی شهر دیگر پیاده‌روی کرد.

جکی یانگ، ایال اوفک، اندی ویلسون و کریستین هولتز، محققان پروژه‌ی جدید مایکروسافت در حوزه‌ی واقعیت مجازی هستند. محققان اطلاعات کلی پروژه را در پستی وبلاگی منتشر و جزئیات آن را نیز در سمپوزیوم فناوری و نرم‌افزارهای رابط کاربری ACM مطرح کرده‌اند.

مایکروسافت DreamWalker

مسیر واقعی پیاده‌روی کاربر و محیط مجازی مرتبط با آن، با استفاده از داده‌های موقعیت جغرافیایی برنامه‌ریزی و طراحی می‌شود. سپس هنگام پیاده‌روی، اطلاعات به‌صورت لحظه‌ای به‌روز می‌شوند تا شرایط واقعی پیاده‌روی و رخدادهای پیش‌بینی‌نشدنی آن، در تجربه‌ی کاربر لحاظ شوند. هر مانع احتمالی که در پیاده‌روی کاربر ایجاد شود،‌ حسگرهای زنده ضبط و کنترل می‌کنند. ابزار واقعیت مجازی که محققان مایکروسافت طراحی کرده و ساخته‌اند، حسگرهای GPS دوبانده و دو دوربین عمق‌سنج RGB و رابط کاربری واقعیت ترکیبی ویندوز را شامل می‌شود. در دنیای واقعی، موانع واقعی در تجربه‌ی مجازی با مؤلفه‌های گرافیکی جایگزین می‌شوند و رابط کاربری شامل عناصری همچون راهنماهای بازی ویدئویی خواهد بود که مسیر صحیح و امن را به کاربر نشان می‌دهد.

منبع:زومیت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *