شایعه: مک بوک پرو ۲۰۲۱ به وب‌کمی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل مجهز خواهد شد

گفته می‌شود نسل بعدی مک‌بوک پرو احتمالا دارای یک دوربین فیس‌تایم به‌روزشده خواهد بود که رزولوشن وب‌کم را به ۱۰۸۰ پیکسل تغییر می‌دهد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل قصد دارد به‌زودی رویداد جداگانه‌ای برای رونمایی از نسل بعدی نوت‌بوک‌های حرفه‌ای خود برگزار کند. از قرار معلوم، مک‌بوک پرو بعدی به نمایشگر مینی ال‌ای‌دی با ابعاد ۱۴ و ۱۶ اینچی و طراحی جدیدی مزین خواهند بود و قلب تپنده‌ی آن‌ها را تراشه‌ای به‌مراتب قدرتمندتر از M1 کنونی، مجهز به هسته‌های پردازشی و گرافیکی بیشتر تشکیل خواهد داد. به دنبال سیلی از شایعات، اکنون تکه‌ی دیگری از پازل مشخص شده است و گویا غول دنیای فناوری قصد دارد در مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی از دوربین وب‌کم باکیفیت‌تری استفاده کند.

اگر به‌ خاطر داشته باشید، اپل چندی پیش با معرفی آی‌مک ۲۴ اینچی در رویداد اسپرینگ لودد، کامپیوتر چندمنظوره خود را به یک دوربین فیس‌تایم ۱۰۸۰ پیکسل مجهز کرد که به ادعای این شرکت، باکیفیت‌ترین دوربین فیس‌تایمی (وب‌کم) محسوب می‌شود که تاکنون در کامپیوترهای مک تعبیه شده است. به نظر می‌رسد این روند در نسل بعدی مک‌بوک پرو ادامه خواهد داشت و احتمالا شاهد منسوخ شدن دوربین فیس‌تایم کنونی با رزولوشن ۷۲۰ پیکسل باشیم.

مک‌بوک پرو بعدی از یک وب‌کم ۱۰۸۰ پیکسل بهره خواهد گرفت و ظاهرا اهالی کوپرتینو قصد دارند به‌زودی تمام کامپیوترهای مک (به‌ جز مک مینی و مک پرو) را به وب‌کم یادشده ارتقا بدهند. این در حالی است که مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی کنونی از یک وب‌کم با رزولوشن ۷۲۰ پیکسل استفاده می‌کنند؛ البته باید توجه داشت که این دو محصول به دلیل ISP (پردازنده سیگنال تصویر) اختصاصی و موتور عصبی جدید اپل که بخشی از SOC محسوب می‌شود، کیفیت بهتری در مقایسه با وب‌کم مشابه در مدل‌های اینتلی ارائه می‌دهند.

طبق آخرین گزارش‌ها از منابع موثق در زنجیره تأمین محصولات اپل، انتظار می‌رود مک‌بوک پرو بعدی در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی رونمایی و به دلیل برخی مشکلات لجستیکی به‌وجودآمده در تأمین نمایشگر mini-LED، با کمی تأخیر روانه‌ی بازار شود.  اپل احتمالا نمایشگر لمسی مک‌بوک پرو موسوم به تاچ بار را حذف و با کلیدهای فیزیکی فانکشن جایگزین خواهد کرد.

افشاگر یادشده سوابق نسبتاً خوبی در ارائه جزئیات محصولات آینده اپل دارد. برای مثال، وی پنج ماه مانده به رونمایی از آیپد پرو ۲۰۲۱، ادعا کرد این محصول به پردازنده M1 مجهز خواهد شد و اخیرا نیز گزارش داده است که مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ نخستین محصولی خواهد بود که در بطن آن نسل بعدی تراشه‌های اپل با نام احتمالی M2 قرار خواهد گرفت. البته همیشه این احتمال وجود دارد که اپل محصول نهایی را متفاوت با شایعات ارائه بدهد؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود این خبر را تا انتشار اخبار رسمی و موثق‌تر به‌عنوان شایعه در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *