بهترین برنامه‌های تبدیل گوشی‌های اندرویدی به کنترل از راه دور

امروزه در بیشتر خانه‌ها تلویزیون‌های هوشمند در کنار گوشی‌های هوشمند از سوی مردم استفاده می‌شوند. گوشی‌های هوشمندی که قابلیت‌های آن‌ها دیگر محدود به پاسخ‌گویی به تماس‌ها و پیام‌های کوتاه نمی‌شود. امروزه گوشی‌های هوشمند اندرویدی و آی‌فون تقریبا قادر به انجام هر کاری هستند. اما از این موضوع اطلاع داشتید که گوشی هوشمند شما می‌تواند به یک کنترل از راه دور تبدیل شود و در بیشتر مواقع شما را از وجود کنترل از راه دور تلویزیون هوشمند بی نیاز کند؟ گوشی‌ها و تبلت‌های امروزی می‌توانند با اتکا بر نرم‌افزارهای کاربردی با تلویزیون هوشمند ارتباط برقرار کرده و به شما در تعویض کانال، کم و زیاد کردن صدا و کارهای دیگر کمک کنند. به همین دلیل در این مقاله سعی کردم منتخبی از برنامه‌های اندرویدی و iOS که برای این منظور ارائه شده‌اند را به شما معرفی کنیم.

شما می‌توانید تلویزیون هوشمند خانه را با گوشی هوشمند اندرویدی یا آی‌فون کنترل کنید، تنها چیزی که به آن نیازی دارید برنامه‌هایی است که برای این منظور طراحی شده‌اند. لازم به توضیح است که برنامه‌های کنترل از راه تلویزیون با همه تلویزیون‌ها کار نمی‌کنند. به همین دلیل ما برنامه‌های مختلفی را آزمایش می‌کنیم تا بهترین برنامه که سازگاری بیشتری با تلویزیون خانگی دارد را انتخاب کنیم. برخی از برنامه‌های کنترل از راه دور یک بانک‌اطلاعاتی از مدل‌های مختلف تلویزیون‌ها و حتا پروژکتورها دارند و برای آن‌که بتوانید یک وسیله خاص را کنترل کنید باید یک جست‌وجوی ساده در بانک اطلاعاتی برنامه انجام دهید. در برخی از برنامه‌ها نیز قابلیت‌های سفارشی‌سازی تعبیه شده است که اجازه می‌دهد یک دکمه سفارشی را برای انجام یک کار خاص یا سیگنال خاصی تنظیم کنید. البته پاسخ‌گویی به سیگنال خاص به یکسری کارهای ویژه نیاز دارد و در نهایت عملکرد برنامه‌ها در ارتباط با سیگنال‌ها نیز محدود است. برای کنترل تلویزیون‌های هوشمند دو گزینه پیش روی شما قرار دارد. کنترل از طریق نور مادون قرمز به شرطی که گوشی شما چنین قابلیتی داشته باشد و کنترل از طریق وای‌فای به شرطی که هر دو دستگاه در شبکه وای‌فای یکسانی قرار داشته باشند.

۱.Android TV Remote Control

02_641

Android TV Remote Control برنامه‌ای است که به‌طور رسمی از سوی گوگل منتشر شده است. شما می‌توانید از این برنامه برای کنترل دستگاه‌های اندرویدی که در یک شبکه وای‌فای یکسان با گوشی اندرویدی قرار دارند استفاده کنید. اگر تلویزیون شما از یک ارتباط اترنتی استفاده می‌کند، شما می‌توانید از طریق بلوتوث به شرطی که تلویزیون شما این قابلیت را داشته باشد برای کنترل آن از طریق گوشی هوشمند استفاده کنید. این برنامه قدرتمند هم دکمه‌های جهت‌دار و هم D-Pad را در اختیار کاربران قرار داده است. شما می‌توانید از طریق میکروفون گوشی و لمس گزینه مخصوصی که برنامه در اختیارتان قرار داده است از جست‌وجوی صوتی استفاده کنید( البته به شرطی که تلویزیون شما از این قابلیت پشتیبانی کند.) این برنامه با همه تلویزیون‌های اندرویدی کار می‌کند.

نسخه اندرویدی

نسخه iOS

۲. Amazon Fire TV Remote

03_540

از محصولات شرکت آمازون شبیه به Amazon Fire TV استفاده می‌کنید، بهترین برنامه‌ای که در اختیارتان قرار دارد، برنامه رسمی ارائه شده به نام amazon Fire TV Remote است. این برنامه نیز دکمه‌های جهت‌دار و D-Pad را برای راحتی کار در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین امکان به‌کارگیری قابلیت صوتی نیز وجود دارد. جالب آن‌که ابزار فوق امکان تایپ متن را در اختیار کاربران قرار داده تا به شکل ساده‌تری آدرس‌های وب را درج کنند. به عبارت دقیق‌تر اگر از تایپ کردن با صفحه‌کلیدی که تلویزیون در اختیارتان قرار می‌دهد احساس راحتی نمی‌کنید، یک صفحه‌کلید لمسی روی گوشی یا تبلت در اختیارتان قرار دارد. اگر از دستگاه‌های مختلف Fire TV استفاده می‌کنید، جای نگرانی وجود ندارد، زیرا برنامه فوق قادر است در میان فهرستی از این دستگاه‌ها به راحتی به دستگاه مدنظر سوییچ کند.

نسخه اندرویدی

نسخه iOS

۳. RCA Universal Remote

04_454

دو برنامه‌ای که معرفی کردیم تمرکز اصلی‌شان روی کنترل دستگاه خاصی بود. اما چه می‌شود اگر برنامه‌ای داشته باشیم که دستگاه‌های چندگانه را مدیریت کند؟ در چنین شرایطی باید به سراغ برنامه RCA Universal Remote بروید. این برنامه با اکثر تلویزیون‌ها، دی‌وی‌دی پلیرها و بلوری‌های هوشمند و همچنین دستگاه‌های استریم چندرسانه‌ای به خوبی کار می‌کند. البته دقت کنید که پیکربندی این برنامه زمان‌بر است.

نسخه اندرویدی

۴. Peel Universal Smart TV remote Control

05_367

Peel Universal Smart TV یکی از بهترین برنامه‌های کنتزل از راه دور تقریبا همه منظوره است که به شکل عمومی طراحی شده تا بتواند طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها را تحت پوشش قرار دهد. شما می‌توانید از این برنامه برای کنترل تلویزیون و بیشتر دستگاه‌های هوشمند استفاده کنید.  جالب آن‌که برنامه فوق حتا از یکسری محصولات اپل همچون Apple TV نیز پشتیبانی می‌کند. صفحه قفل هوشمند یکی از قابلیت‌های جالب توجه این برنامه است که قادر است فهرستی از کانال‌هایی که به تازگی مشاهده کرده‌اید را برای دسترسی ساده‌تر حفظ می‌کند تا در آینده به ساده‌ترین شکل به کانال اخبار، وضعیت آب‌وهوا و…. مراجعه کنید.

نسخه اندرویدی

نسخه iOS

۵. Apple TV Remote

Apple TV Remote برنامه رسمی است که برای کنترل Apple TV از طریق آی‌فون ارائه شده است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد Apple TV را از طریق آی‌پاد کنترل کنید. شبیه به برنامه کنترل از راه دور Android TV و Fire TV، شما می‌توانید از ژست‌های حرکتی و تایپ متن از طریق صفحه‌کلید آی‌فون نیز استفاده کنید. پشتیبانی از سیری و حتا حالت Game Mode برای ارائه کنترل‌ها به شکل ساده از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار هستند. این برنامه با شتاب‌سنج و ژیروسکوپ آی‌فون سازگاری دارد و در نتیجه می‌تواند اطلاعات سخت‌افزاری جمع‌آوری کرده را برای بازی‌های Apple TV و سایر برنامه‌ها قرار دهد.

نسخه iOS

۶. AnyMote Smart IR Remote

AnyMote Smart IR Remote یکی از بهترین برنامه‌هایی است که اگر سخت‌افزار شما از مادون قرمز پشتیبانی کند به یکی از بهترین برنامه‌های کنترل از راه دور تلویزیون تبدیل می‌شود. این برنامه کاملا قابل پیکربندی است و شما می‌توانید نحوه انجام عملیات جاروبی را برای آن تعریف کرده و حتا ماکروها را برای آن تعریف کنید تا دکمه‌ها کار خاصی را انجام دهند. جالب آن‌که این برنامه حتا اجازه می‌دهد نور تلویزیون را نیز تنظیم کرده و با یک اشاره صدا را چند پله کم یا زیاد کنید. این برنامه از ویجت‌ها نیز پشیتبانی می‌کند و قادر به انجام یکسری کارها به شکل خودکار است( به‌طور مثال زمانی که گوشی شما زنگ زد پخش فیلم را متوقف کند.)

نسخه اندرویدی

۷. Unified TV

Unified TV یکی دیگر از برنامه‌های محبوب است که با بیشتر تلویزیون‌ها سازگاری دارد. شبیه به Peel Universal Smart TV Control، این برنامه از طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها و گجت‌ها پشتیبانی می‌کند. این برنامه حتا با کنسول‌های بازی همچون اکس‌‌باکس و پلی‌استیشن ۴، دستگا‌های استریم شبیه به Apple TV، Nvidia Shield و Roku و پروژکتورهایی شبیه به BenQ، Canon، Dell، InFocus، Sanyo و سونی کار می‌کند. پشتیبانی ا NFC، ویجت‌ها و یکپارچگی با Flic و Tasker از دیگر قابلیت‌های این برنامه است.

نسخه اندروید

نسخه iOS

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *