ساخت ساعت ده هزار ساله توسط رئیس آمازون!

رئیس سایت آمازون و ثروتمندترین فرد حال حاضر دنیا – جف بیزوس – در حال ساخت یک ساعت ده هزار ساله است.
این ساعت ده هزار ساله با طول ۲۵۰ متر و ارزش ۴۲ میلیون دلار درون کوهی در غرب ایالت تگزاس آمریکا ساخته می شود. آقای بزوس از این ساعت به عنوان نمادی از تفکر بلند مدت نامبرده است.

آیا می دانید چرا این ساعت عجیب و غول پیکر ساخته می شود؟ جف بیزوس بخاطر نمایش تفکر بلند مدت و آینده نگری قصد ساخت این ساعت را دارد.

از مهم ترین ویژگی های ساعت ده هزار ساله می توان گفت که این ساعت بر خلاف ساعت های فعلی، عقربه های ساعت شمار، دقیقه شمار و ثانیه شمار ندارد بلکه دارای عقربه سال شمار و قرن شمار است و طوری برنامه ریزی شده است که به مدت ۱۰ هزار سال هر سال تنها یک بار عقربه سال شمار آن و هر ۱۰۰ سال یک بار عقربه قرن شمار آن حرکت کند. ضمنا هر بار در زمان تیک، آهنگ کوتاهی پخش می شود که ملودی آن با دفعه قبل متفاوت بوده و به صورت تصادفی ایجاد می شود به نحوی که تاکنون شنیده نشده باشد.
موسسه خصوصی لانگ ناو وظیفه ساختن ساعت ده هزار ساله را بر عهده دارد و هدف ساخت را به این صورت بیان می کند که در عصر ارتباطات سریع آنلاین و جریان تند زندگی، مفهوم تفکر انتقادی بلند مدت نمایان گردد و بعد از تکمیل، این ساعت ده هزار ساله در معرض نمایش همگان قرار خواهد گرفت.

منبع : ایستنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *